Ik wil een taart bakken voor mijn verjaardag, wat voor soort taart/cake bevat de minste calorieën?

Ik ben nu bijna 2 weken bezig met afvallen en ben er inmiddels 6 kwijt. Ik ben vrijdag jarig en daarvoor wil ik een taart/gebak bakken. Wat voor taart bevat de minste caloriën? (Natuurlijk ga ik er niet van uit dat er taarten zijn met weinig caloriën) Tenslotte ben ik maar 1 keer per jaar jarig! :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals je zelf al zegt : je bent maar één keer per jaar jarig... Dus, óók daarmee gefeliciteerd, net zoals met je 2 maten kleiner....je bent goed bezig, en kunt héél trots zijn op jezelf!!! En maak dus de taart, die je verreweg het állerlekkerste vindt, zodat je helemaal in stijl kunt vieren.... En je neemt dan zelf een inimini-puntje, en geniet ervan met je ogen dicht, en zorgt er vooral voor, dat er overgebleven punten méégaan met je vierders : zo kom je niet in de verleiding in een zwak moment voor de bijl te gaan.... Hele fijne verjaardag toegewenst!

kruidcake is relatief mager EN lekker denk erom, gewone cake is moddervet Toegevoegd na 2 minuten: Wat je ook nog kunt doen is los daarbij allerlei 'versieringen" leveren, bijv bakje m&M's of hagelslag en een grote bak slagroom en een sausje (chocolade of aardbei) Dan kan iedereen zijn eigen taartje versieren en met zoveel hij wil Ipv 1 grote kun je er ook een soort "muffins" van maken

Van optimel kwark, yoghurt of vla met gelatine kun je een heel mager taartje maken.

Yoghurttaart bevat weinig calorieën of bv worteltaart.

Misschien een kwarktaart, met magere kwark en gezoet met zoetstof, met wat vers fruit als garnituur. Het bevat weinig vet wat weer vervangen wordt door veel eiwitten(wat altijd goed is voor een dieet) Zoetstof inplaats van echte suiker, en vers fruit. Lijkt me volkomen toegestaan.

Een recept van pruimt taart op een bakplaat. Je hebt alleen deeg voor een bodem, en de pruimen. Je hebt wel heel veel pruimen nodig.

Hier een lekkere magere aardbeien- kiwitaart; Maal 200gr. tarwebiscuitjes fijn en meng er 50 gr. gesmolten (magere variant) boter en 2 eetl aardbeienjam light) door. Verdeel dit over de bodem van een springvorm, die je met bakpapier hebt bekleed. (papier erop en de ring erom heen sluiten, buitenste papierrand eraf knippen). met de voet van een wijnglas kan je hem nu makkelijk aanstampen. Mix in een kom 4 eierdooiers, 100 gr. suiker of -vervanger)en vanillesuiker en klop romig (ca. 5 min). Zeef 65 gr. bloem en spatel dit door het eiermengsel. Breng in een pan 1/4 l. melk en 1/4 l.slagroom (light) aan de kook en giet het in kleine scheutjes al kloppend door het eiermengsel. Schenk nu alles weer in de pan en laat het indikken tot een soort dikke vla, al roerend op laag vuur. Zet de pan daarna in een bak koud water en laat de dikke vla afkoelen, regelmatig roeren. Maak 250 gr. aardbeien schoon en halveer ze. Schil 2 kiwi's en snijd ze in plakjes. Verdeel de afgekoelde vla over de koekjesbodem. Leg hierop de ene helft de aardbeien en de andere helft de kiwiplakjes ef leg ze afwisselend in ringen of zoals jij wilt. Laat de taart in 1½ uur in de koelkast opstijven. Je kunt natuurlijk elk soort fruit nemen dat je lekker vindt, net als de jam. ( ong. 170 calorieen). Toegevoegd na 6 minuten: Je kunt ook light jam, samen met 3 blaadjes geweekte, uitgeknepen gelatine, die in 3 eetl. heet water (van de kook af) is opgelost , door 3 dl. magere yoghurt roeren en dit op de bodem strijken. Na het opstijven versieren met fruit.

Zomer vruchtenvlaai is goed voor de lijn. Ingrediënten voor 4 personen 125 gr bloem, 90 gr boter, 2 eetl. poedersuiker, 1-2 eetl. water. Vulling; 3 eidooiers, 2 eetl. suiker, 2 eetl. maizena, 2,5 dl. melk, 1 thl. vanille essence, 250 gr aardbeien gehalveerd, 125 gr. bosbessen, 125 gr, frambozen, 1-2 eetl. appelgelei. Hulpmiddelen Oven, vlaaivorm. Bereidingswijze Verwarm de oven voor op 180 gr. doe bloem boter en poedersuiker in de keukenmachine en mix 15 sec op de intervalstand tot het mengsel fijn en kruimelig is. voeg bijna al het water toe, en mix 200 sec. opnieuw, voeg evt meer water toe, leg het deeg op een met bloem bestoven werkvlak en kneed het soepel, rol het deeg uittot een lap die groot genoeg is voor de vlaaivorm snijd de randjes bij. zet de vorm 20 min. in de koelkast, bedek het deeg met bakpapier, en leg er gedroogde bonen op of rijst, bak de bodem 15 min. verwijder de bonen en het papier, en bak de bodem nog 15 min. Voor de vulling; klop de eidooiers suiker en maizena in een kom tot het een bleek mengsel is, breng de melk aan de kook neem de pan van het vuur schenk de melk onder steeds roeren geleidelijk bij het eier mengsel. Zeef het in een pan roer 3 min. constant boven een laag vuur of tot het mengsel kookt, neem de pan van het vuur en voeg de vanille essence toe, doe alles in een schaal en laat het afkoelen. verdeel de vuling over de afgekoelde bodem, verdeel hierover het schoongemaakte fruit, verwarm de appelgelei en strijk dit over de vruchten. Toegevoegd na 3 minuten: Hier heb je nog een Goed-voor-de-lijn-cake recept: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/goed-voor-de-lijn-cake-4908.html

Bronnen:
http://www.smulweb.nl/recepten/573067/Zome...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100