Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In de jaren 50 gebruikte mijn moeder een "wonderpan", dit was een aluminium pan met bolle ronde deksel in een soort tulbandvorm. Ze heeft hem jaren gebruikt en die pan was beroemd om de heerlijke cakes en taarten die je erin kon bakken. Ze had hem zelfs vaak op het petroleumstelletje staan. Het beslag moet erin, de deksel erop en dan moet hij zo`n uur op een heel klein pitje garen. Hij wordt goudbruin en heerlijk luchtig. Ik vond deze cake zo lekker dat ik hem spontaan kocht toen ik hem op marktplaats zag staan en iedereen vindt mijn cake altijd heerlijk. Ik moest er wel een sudderplaatje bij nemen want een petroleumstel heb ik niet. Als je op de volgende link klikt, zie je adressen die hem nog steeds verkopen. http://www.henkkral.nl/wonderpan.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Op die site staan trouwens als je doorscrollt heel veel bakrecepten voor deze pan en hoe hij werkt. Echt, met deze pan hoef je geen oven meer.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker@
Mijn moeder maakte die altijd en nu heeft mijn zoon die gewoonte overgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk! Wel calorieënbommen : (
Ja.een pancake,maar die wordt wel anders dan normale cake.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk, ze noemen het magnetron cake, ernstig snel klaar ook :P

http://allrecipes.nl/recepten/zoekresultaten.aspx?categorie=9_Magnetron&tekst=cake

Maar er gaat niks boven een heerlijke cake uit de oven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, met behulp van de koelkast.
Zie link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha grappig die kende ik nog niet. +1!
Ja. Sherpa koks in Nepal (al zijn dat vaak geen Sherpa' s maar Brahmaanse Hindoe's) bakken cake en apppeltaart zonder oven. In een pan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Cake kun je ook maken in een snelkookpan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een magnetron met hete lucht programma kun je een cake bakken. Alle andere recepten als in de koelkast enz. zijn geen cake's en dus foute receptbenoemingen. Een cake moet je gaar en goudgeel gebakken te voorschijn halen, zonder hitte kan hij niet rijzen of bruin worden.
Het antwoord op de vraag is dus ja, maar onder voorwaarde van gelijkmatige verwarming rondom, van minstens 160 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smelt de boter. Klop de eieren los en voeg het suiker en cacao toe. Verkruimel de meelkoekjes en voeg deze bij het eiermengsel.
Vet een cakeblik in en bestuif het met bloem. Doe het mengsel in de vorm en druk het goed aan. Laat de cake een nacht in de koelkast staan opstijven.
De arretjes cake is uit het blik te halen door het blik licht te verwarmen.
Snijd de cake in plakken (niet te dik, de cake is machtig).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding