hoe voorkom ik een klef broodje

als ik een panini mozarella tomaat paprikapesto uit de oven maak. en daarna op de warmhoudsplaat leg. dan wordt de onderkant zompig. weet iemand hoe dit kan? en hoe ik dit kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (2)

Elk brood dat je met vochtige of vettige ingrediënten belegt, wordt zachter/kleffer als je het wilt bewaren. Het vocht trekt namelijk in het deeg van het brood. In de pesto zit bijv. olie en als dit warm gehouden wordt, wordt het ook vetter/ vloeibaarder.
Een warmhoudplaatje houdt alleen maar warm, maar houdt het broodje niet droog en knapperig want het doorweek principe gaat gewoon door. Trouwens, elk vers gebakken brood dat je warm houdt wordt zachter, zelfs al zou het niet belegd zijn.
Het beste kan je je net gebakken panini dus lekker warm en knapperig meteen opeten.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dat is duidelijk. En logisch dat als je hem meteen op eet dat die dan het lekkerst en knapperigst is. Maar ik werk in de catering. En leg de broodjes van te vooren klaar voor de mensen op de warmhoudsplaat.dus daar moet ik een oplossing voor hebben dat ze minder snel zacht worden
Direct eten is inderdaad het beste maar als dat niet kan, kun je ook kijken of je het broodje kan isoleren met een klein laagje paneermeel die het overtollige vocht opvangt of misschien aardappelzetmeel gebruiken.