Hoeveel bolognese/bechamelsaus heb je nodig voor 250 gram (verse)lasagnevellen?

Zijn er speciale richtlijnen voor het bereiden van lasagne? Hoeveel vocht je moet gebruiken per 100 gram lasagnevellen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (1)

Het ligt eraan of de lasagnevellen vers of gedroogd zijn.Droge lasagnevellen(dus niet uit het koelvak)kan je het beste kort voorkoken,en zodoende is er minder vocht voornodig in de oven.De hoeveelheid bechamelsaus ligt aan jouw smaak,zelf gebruik ik 125 gram per 250gram lasagnevellen.De hoeveelheid bolognesesaus voor 250gram lasagnevellen ligt ook aan jouw smaak,elke laag moet goed bedekt zijn.Verse lasagnevellen nemen meer vocht op omdat ze niet voorgekookt worden,je kan een klein beetje water in de hoeken van de ovenschaal doen of de saus verdunnen met water
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewone lasagnevellen van Honig etc hoeven echt niet voorgekookt te worden hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Pelle,dat staat wel op de verpakking maar ik kook ze toch voor en dat bevalt me beter,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet jij er wel veel minder vocht in doen. Wij gebruiken voor anderhalf pak lasagnevellen 2 liter vocht en dat gaat prima.