Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik voorkomen dat zout, nootmuskaat e.d. vochtig worden van binnen?

als je b.v. bloemkool gekookt heb en het gaar is, doen we er altijd nootmuskaat over = 1 voorbeeld. hoe kan je nu voorkomen dat die potjes boven een stomende pan vochtig worden van binnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in deze potjes een aantal korreltjes rijst doet, trekken die het vocht in zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je kort strooid zal de nootmuskaat niet snel vochtig worden, maar strooi het eerst in je hand en dan op het gerecht dan gebeurt er zeker niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of gewoon iets hoger houden... Dan heb ik er geen last (meer) van.
In je hand kan ook prima, of op een lepel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zie iemand voor me die vanaf twee meter boven de pan probeert kruiden erin te strooien.
Door de strooipotjes niet (te vaak) boven een stomende pan te houden. Zout kun je met je vingers pakken en boven een gerecht uitstrooien. Andere kruiden kun je boven een lepel strooien en daarna over het gerecht, of met een lepeltje uit het potje scheppen.
Nootmuskaat kun je ook als hele bollen kopen, en dan kun je boven je gerecht (bloemkool in dit geval) een stukje van de bol afraspen met een kaasrasp. Dat is lekkerder dan uit een strooipotje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je plek hebt in de keuken voor dat soort spulletjes wel, anders is een gewone fijne rasp ook prima. In ieder geval lekkerder dan uit een strooipotje.
Je zou even kunnen wachten met het strooien van zout en specerijen, totdat het voedsel niet meer zo heet is en er nog maar weinig damp afkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding