Nee, bij het gebruik in de keuken is er geen verschil tussen kokosmeel en kokosvezel. Kokosmeel bevat veel vezels, ook wel voedingsvezels genoemd. Met kokosmeel of kokosvezel bedoelt de producent hetzelfde, namelijk de vaste delen van het kokosvlees dat op een lage temperatuur gedroogd wordt en hierna vermalen tot een zacht poeder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft niet te schreeuwen met je uitroeptekens enzo, de vraag wordt gesteld in de categorie koken en recepten en mijn antwoord is correct, kokosvezel is een normaal product in bv de glutenvrije keuken http://www.noble-house.tk/html/NL/Amanprana_bio_Kokosvezels_Kokosmeel/Amanprana_bio_kokosmeel_kokosvezels.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Veliko ik moet MARTINKAP gelijk geven want er is wel degelijk verschil tussen kokosvezels en kokosmeel.
Kokosvezels zul je niet vinden in een gerecht, kokosmeel echter wel. Voedingsvezels zijn wel helemaal iets anders dan kokosvezels.
Van de kokosvezels worden inderdaad borstels matten en andere dingen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
recepten met kokosvezel http://www.noble-house.tk/recepten/NL/kokosvezels
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je mijn antwoorden leest en mijn linken zou volgen dan zou je zien dat ik mij in het onderwerp heb verdiept. Zoals ik al eerder zei staat de vraag in de rubriek koken en recepten, de linken die ik geef verwijzen niet naar de bast van de kokosnoot maar naar het vezelrijke vermalen vruchtvlees van de kokosnoot en in dit verband gelijk aan kokosmeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet dus constateren dat cocosvezel een zogenaamd homoniem is, eenzelfde woord met twee verschillende betekenissen, waarvan allebei niet bijster bekend zijn. Dus kan het voorkomen dat de een alleen de ene betekenis en de andere alleen de andere betekenis kennt.

Andere antwoorden (1)

Jazeker. Kokosvezels zijn afkomstig van de bast van de kokosnoot. Kokosmeel is zacht meel dat is gemaakt van gedroogd kokosvlees, en dat is de inhoud van een kokosnoot.
Het een komt dus van de buitenkant, en het ander van de binnenkant.
Amadea