wat kun je trakteren aan iemand die een eiwitrijk dieet volgt?

het mag dus geen melk, pasta, aardappelen zijn. Is er dan nog iets zoets of blijft er alleen hartig over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat het maar om 1 persoon? kun je het niet vragen?
Ritsuka
10 jaar geleden
hoezo mag je geen melk? dat is toch eiwitten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat het om eiwitrijk of koolhydraatbeperkt? Want als iemand een eiwitverrijkt dieet volgt, ga ik er vanuit dat die persoon er zelf voor zorgt dat hij of zij voldoende eiwitten binnenkrijgt en dat een traktatie daar niet per se aan bij hoeft te dragen. Als iemand geen of weinig koolhydraten mag, wordt het een ander verhaal.
Poet
10 jaar geleden
Een biefstuk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een merengue opgeklopt en in hete licht gebakken eiwit
tinus1969
10 jaar geleden
Eens met Ritsuka; de de persoon die dit dieet volgt zelf om suggesties vragen. Dat voorkomt misverstanden & teleurstellingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het moet meer een soort verrassing zijn, dus ik moet wat bedenken
Amadea
10 jaar geleden
Iemand die een eiwitrijk dieet volgt kan uitstekend aardappels en pasta eten en daar een glas melk bij drinken. Dus ik snap het niet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hele bevolkingsgroepen eten het zonder problemen zonder dik te worden, dus ik snap het nut van volledig schrappen ook niet helemaal. Maar het is de eigen keuze van deze persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea: was mijn eerste reactie ook, vandaar mijn vraag. Ik vermoed dat het gaat om een koolhydraatbeperkt dieet, eventueel in combinatie met eiwitverrijkt en niet zozeer eiwitrijk. Dat laatste betekent immers niet dat je dingen minder of niet mag eten, maar dat je van bepaalde dingen meer moet eten.
tinus1969
10 jaar geleden
Als het echt een verrassing moet zijn voor de persoon zelf, vraag het dan aan iemand in zijn/haar omgeving.
Verder; dit soort 'verrassingen' pakken snel teleurstellend uit, omdat ze toch anders zijn dan de persoon wenst.

Antwoorden (3)

Wat dacht je van zoete popcorn?

kun je nog zelf maken ook, zak maïs kopen bij de toko, beetje olie op de bodem van een aluminium pan verhitten en vervolgens de bodem niet helemaal bedekken met maïs. Deksel op de pan en dan hoor je pop.pop.pop.pop ... Zodra het stil is, zijn ze klaar, gauw het gas uit en nog even de pan schudden, daar is traktatie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Iieekkkk, van die zoete plakdingen... Popcorn is alleen lekker als het puur is, zonder toegevoegde smaakjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ik vind het alleen maar lekker met zout! moet ook niet aan zoete denken, maar ja smaken verschillen en de vraag was : zoet!
tinus1969
10 jaar geleden
Maar wil degene voor wie dit is wel iets zoets? (om eerlijk te zijn: mij doe je ook geen plezier met extreme zoetigheid).
Amadea
10 jaar geleden
De vraag klopt niet. De dieetvoorwaarde voldoet niet aan de beschrijving. Eigenlijk is er geen antwoord op te geven zonder dat vraagsteller duidelijk maakt wat nou de bedoeling is.
wij hebben onze kinderen onlangs een ongebrande notenmix laten trakteren. Dit werd bijzonder goed ontvangen zeker ook omdat de school vrij streng traktatiebeleid heeft. Bakjes bij de toko gehaald noten eenvoudig online besteld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet er niet een kind een notenallergie hebben. :(
Zoals de mijne.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitstekend idee AJP. Plusje van mij
Voor een maaltijd - je hebt het over pasta en aardappelen - kan je een (lichte) maaltijdsalade maken:

Een krop sla, radijsjes, avocado, bleekselderij, twee blikjes tonijn, cherrytomaatjes en komkommer, en dan een dressing van olijfolie, citroensap, knoflook en zwarte peper er overheen

Heel lekker, dus ook als je zelf graag mee wilt eten een succes.

Als het toch om hapjes gaat kan je blokjes kaas (20+ of 30+), stukjes komkommer, tomaatjes, bleekselderij etc. klaarmaken. Ook rolletjes kipfilet, gevuld met ricotta met wat kruiden in die ricotta (bijvoorbeeld bieslook en peterselie) is vaak een succes.