wat voor simpele gerechtjes kan je maken met mozzarella?

Net zoals het bekende gerechtje met tomaat en kruiden bedoel ik. Mag ook warm zijn of een tussendoortje zijn. Kan je het trouwens bakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Aubergine,s in ronde schijven snijden en bakken in olijfolie,
daarop pesto smeren en daarbovenop schijfjes mozzarella.
Dan even in de oven.
Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

teen knoflook
100 g zwarte olijven zonder pit
6 zongedroogde tomaten in olie (potje 295 ml)
1 el olijfolie
(cayenne)peper
1 ciabattabrood
2 bollen mozzarella (kaas, a 125 g)
3 takjes basilicum, in reepjes gesneden

Bereiden

Pel de knoflook en hak deze fijn in de keukenmachine. Voeg de olijven en tomaten toe en meng het kort, tot een tapenade ontstaat. Schenk de olie erbij en breng op smaak met (cayenne)peper. Snijd het brood in dunne sneetjes en rooster deze even in de broodrooster. Snijd de mozzarella elk in 6 plakjes. Beleg elke bruschetta met een plakje mozzarella. Schep de tapenade erop en bestrooi met het basilicum.

meer recepten zijn te vinden op : http://www.ingredienten.nl/recepten/hapje/mozzarella
Hier kun je op ingredient sorteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gehaktballetjes met mozzarella

Ingrediënten:

- 500 gram half om half gehakt
- 1 ui
- 1 sneetje oud brood
- 1 ei
- 125 gram mozzarella
- 1 theelepel mosterd
- zout
- peper

Laat het brood in koud water weken. Pel en snipper de ui. Snijd de mozzarella in plakken en vervolgens in stukjes. Knijp het brood goed uit. Doe het brood met het gehakt, het ei, de mosterd, de ui, peper en 1 theelepel zout in een kom en kneed alles door elkaar. Kneed de mozzarella er voorzichtig doorheen. Vorm 12 balletjes van het gehakt. Verhit 2 eetlepels olie in een pan en bak de balletjes rondom op middelhoog vuur ca. 12 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bouw een torentje van afwisselend plakjes mozzarella, tomaat met zout, basilicum en sla.
De sla heb je aangemaakt met peper, zout en olijfolie.
Leg op een bord en werk af met balsamico creme.

http://www.wezooz.be/video-recepten/een-origineel-recept-met-tomaat-en-mozzarella
http://www.wezooz.be/video-recepten/zelf-creme-van-balsamico-maken.

Tosti met parmaham, mozzarella en pesto.

http://www.wezooz.be/video-recepten/croque-monsieur-met-parmaham-mozzarella-en-truffelpasta

Ik maak het met pesto ipv truffelpasta, ik vind truffels nl gronderig smaken.

Tasty-tom tomaatjes uithollen met een lepeltje, vullen met uitgelekte mozzarella bolletjes, die door pesto gerold zijn.
Het liefst rode pesto. Wel even van de onderkant v.d. tomaatjes een heel dun plakje afsnijden zodat ze blijven staan. Zet de kapjes er weer op.
Plaats ze op een met bakpapier uitgelegd ovenblik en zet ze 10 min. in een voorverwarmde oven van 175 graden C.

Kook aardappelen in de schil gaar, afkoelen en schillen.
Laat mozzarella uitlekken en snijd in plakjes.
Snijd tomaten in plakjes.
Snijd de aardappelen door de helft en leg ze op een beboterde ovenschaal. Leg op de aardappelsnijvlakken, die naar boven gericht zijn steeds een plakje tomaat en daar schuin op een plakje mozzarella.
Zet 20-25 min. in een voorverwarmde oven van 180 graden C.
amc
12 jaar geleden
Koop tostinies bij de Hema.
Sla tomaten pesto en mozzarella erop.
En dan in de snackgril leggen deksel dicht en heet laten worden .
Mozzarella moet wel goed gesmolten zijn.
Heerlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tostinies zijn van die platte ovale broodjes.
12 jaar geleden
Pasta met mini mozzarella, tomaat en basilicum.

Ingredienten:

2 blikjes tomatenblokjes (a 400 gram)
2 zakjes mini mozzarella
3 el olijfolie
2 tl balsamicoazijn
zout, peper
15 gram verse basilicum
400 gram sedanini (korte penne)

Bereiding:
Tomaten uit laten lekken en mengen met mozzarella, olie en azijn. Op smaak brengen met peper en zout. Basilicum fijnsnijden en er bij doen, goed mengen, 15 minuten laten staan.

Pasta gaar koken. De warme pasta met het mengsel combineren en goed mengen>

Smakelijk eten !!

Toegevoegd na 38 seconden:
http://www.tastyweb.nl/recept/pasta/met/mini/mozzarella,/tomaat/en/basilicum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem 2 plakjes brood. Besmeer beide met groene pesto. Mozzarella en tomaat ertussen in 2 lagen. Even tussen de contactgrill tot het brood is geroosterd en de mozzarella is gesmolten. Doormidden snijden......en bewonder de Italiaanse driekleur tussen het brood.