Hoe kan ik die oliebollenlucht uit kleding verwijderen?

Ik ga voor oudjaar oliebollen voor de eerste keer oliebollen bakken. Helaas gaat dat gepaard met een enorme stank in het huis en in je kleding... Om de lucht in de keuken te bestrijden heb ik al een aantal ideetjes, maar hoe kan ik die oliebollenlucht uit kleding verwijderen?

3 jaar geleden
in: Koken
3.5K
Utrecht
3 jaar geleden
Wassen? .
Inekez1
3 jaar geleden
De lucht krijg je met veel wassen er redelijk uit. Maar als er per ongeluk een spetter hete olie op je kleding komt, laat dat waarschijnlijk wel voor altijd en eeuwig een vlek achter. Draag oude kleding. En vooral ook weinig kleding. Als je binnenshuis gaat bakken wordt het al snel warm genoeg voor een t-shirtje, ook met de ramen open. Als je de mogelijkheid hebt (qua ruimte en verplaatsbaar campingfornuis ofzo) zou ik buiten gaan bakken. Scheelt een hoop stank en vette lucht in huis.

Antwoorden (1)

Dat kan alleen door je kleren te wassen. Ga bakken in je oude goed, en daarna: douchen, haren wassen (de lucht gaat ook in je haar zitten) en schone kleren aan.