Hoe maak ik de muffins van La Place?

Ik vind deze namelijk superlekker maar mijn eigen pogingen mislukken steeds. Ik wil een hoge luchtige muffin met een hoge kop erop van een soort broodstructuur en geen cakeje!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Antwoorden (1)

De broodstruktuur komt door zemelen.
Het recept is voor 20 muffins.

Bereidingstijd: 0-10 minuten
Ingredienten: 2,5 de kokend water,
1 kop zemelen,
halve rijpe geplakte banaan,
1ei losgeklopt,
2 eetl. plantaardige olie,
1 kopbruine suiker,
1 tl. vanille-aroma,
1 kop bloem
13 gram magere melkpoeder,
halve tl.bakpoeder,
1 halve tl baksoda,
Hulpmiddelen:

Bereidingswijze: Roer het water door de zemelen in een kom en laat deze 1 uur staan. Verwarm de oven voor op 200 graden. Bestrijk de bodem van 12 muffinsvormpjes met olie. Roer banaan, ei, olie, suiker en vanille-aroma goed door de zemelen. Zeef de bloem, melkpoeder, bakpoeder en baksoda in een kom.
Giet het zemelenmengsel bij het meelmengsel en roer met een vork tot droge ingredienten net bevochtigd zijn. Schep de vormpjes voor tweederde vol met het beslag en bak de muffins in 15 - 20 min. Gaar.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog nooit van gehoord maar klinkt nog heel gezond ook met die zemelen