Wat voor koekjes, kun je zelf heel gemakkelijk maken en bakken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (5)

Zandkoekjes!

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/zandkoekjes-3408.html

* 250 gram bloem
* 1 pakje vanillesuiker
* 100 gram suiker
* 125g roomboter
* 1 ei

Bereidingswijze voor Zandkoekjes
Meng de bloem, suiker, vanillesuiker, ei en de boter in een kom en roer/kneed alles goed tot een deeg. Rol het deeg uit tot een dikte van 1 centimeter (het is raadzaam om eerst los bloem op het werkblad aan te brengen zodat de zandkoekjes goed los kunnen komen van het blad). Hierna kun je de koekjes uitsnijden met een vormpje op glas.

Vet een bakplaat in en leg de zandkoekjes er op. Bak de zandkoekjes 15 minuten in een oven van 200 graden C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knapper koekjes;

1 pakje mix voor koekjes,
1 zakje nougatine,
en de ingrediënten die op de verpakking staan.

Maak het deeg zoals op de verpakking staat, doe er dan de nougatine bij.
Spuit een bakblik in met een spuitbus 'invetter voor bakvormen' en leg rondjes deeg hierop. In de oven zetten
bij de aangegeven temperatuur. Laat ze niet te bruin worden en na 5 min. afkoelen zijn ze heerlijk knapperig en lekker om meteen te eten.
amc
13 jaar geleden
Chocolate Chip Cookies

Ingrediënten
- 400 gram zelfrijzend bakmeel
- 200 gram bruine/witte basterdsuiker
- 2 eigeel
- 200 gram margarine
- een grote reep pure/melkchocolade

Bereidingswijze
Verwarm oven voor op 200 graden.
Gooi meel, suiker, eidooiers en boter bij elkaar en meng goed tot alles een geheel is.
Hak de chocolade in grove stukjes en gooi die er dan ook bij en kneed tot geheel.
Rol de deegbal plat en steek rondjes uit, zo groot als je wilt (pas op: ze zetten wel dus leg ze niet te dicht bij elkaar op de plaat)

Plaats in de oven op vetvrijbakpapier 10 tot 15 minuten.

Serveertips
Laat ze wel eerst afkoelen anders verbrand je je tong(of iemand anders)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocoladerotsjes met havermout: Havermout met gesmolten chocolade mengen en af laten koelen. Eenmaal afgekoeld doe ik er nog iets gesmolten witte chocolade over (en weer af laten koelen) voor de extra-lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kletskoppen!
Heel makkelijk..

Ingrediënten voor ± 30 stuks:
25 g boter of margarine
100 g witte basterdsuiker
50 g bloem
zout
½ theelepel kaneel
40 g blanke amandelen, grof gehakt

Bereiding:

De oven voorverwarmen op 225°C en de bakplaat invetten.
In een kom de boter roeren (of mixen) en de basterdsuiker erdoor roeren. De bloem met een snufje zout en de kaneel erboven zeven en erdoor roeren, samen met 1 eetlepel koud water en de amandelen.
Op de bakplaat ± 30 stukjes deeg leggen en iets uitstrijken.
Boven in de oven de kletskoppen in ± 7 minuten laten uitlopen, dan de bakplaat in het midden van de oven schuiven en de oven uitzetten.
De kletskoppen in nog ± 10 minuten bruin bakken en ze dan iets laten afkoelen.
Met een buigbaar pannekoekmes de kletskoppen van de bakplaat nemen en ze op een taartrooster laten afkoelen.