100 ml melk te veel gebruikt, kan ik er nog wat mee? (cupcakes)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
17.6K

Antwoorden (2)

als je bloem en bakpoeder in huis hebt maak je zo een nieuw beslag op deze manier
1 tl. bakpoeder
128 gram.gram bloem
50 gr. suiker
100 ml. melk
50 gram gesmolten boter
1 ei
1 tl. vanille aroma
Meng het zout, bakpoeder en bloem door elkaar
Roer de melk, boter, suiker, aroma`s en ei door elkaar en voeg het mengsel
toe aan de bloem
Kort doorroeren met een vork. De muffins bakken in 20 min. op 180 graden c.
of als je dat niet hebt maak er een frosting van wat je op de cupcake strijkt

20 gram Bloem,
100 ml.Melk,
100 gram Roomboter[kamertemperatuur],
100 gram Poedersuiker,
1 eetl Vanille extract.
Doe de bloem en de melk in een steelpan.
Klop met een garde goed door voor een klont vrij beslag.
Breng het langzaam aan de kook.
Zet het vuur lager,blijven roeren.
Het beslag word nu steeds dikker en na 5 min. moet het dik genoeg zijn
[een prikker moet er rechtop in kunnen blijven staan].
Schep het beslag in een kom,dek het af met folie en laat het afkoelen
tot kamertemperatuur.
Klop in tussen in een andere kom de boter luchtig en voeg dan
langzaam de suiker toe.
Roer het vanille extract er door.
Roer er de melk/bloem mix door.
Het geheel afdekken met folie en 15 min. in de koelkast zetten.
Mocht de frosting iets te dun naar je zin zijn,doe er dan nog wat poedersuiker door.
Laat de cupcakes goed af koelen voor je de frosting gebruikt.
De frosting kun je een kleurtje/smaakje geven en versieren zoals je zelf wilt.
iets meer werk maar je hoef niets weg te gooien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk zullen de cupcakes niet zo goed rijzen.

Loop even naar de supermarkt en haal wat meel of zelfrijzend pakpoeder. Je hoeft dit beslag echt niet weg te gooien.

Gewoon wat (poeder) suiker en meel toevoegen tot de consitentie van je deeg weer wat minder plakt en klaar is kees :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je deeg enkel plakt hoef je vaak maar een klein beetje meel toe te voegen hoor :)

en anders haal je een deegmix erbij en heb je lekker veel ;) (wel 100 ml melk minder toevoegen dan he ;)