Kun je al bereid pizzadeeg nog bewaren?

Een pak is genoeg om 2 pizza's te maken. Ik moet er echter 3 maken, dus heb ik nu een half pak, al bereid pizzadeeg over. Kan ik dit op een of andere manier bewaren of is het slimmer om er nog een pizza mee te maken, die (voor) te bakken en dan te bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.8K

Het beste antwoord

Pizzadeeg kan je prima invriezen. Als het al gerezen is voor het invriezen, hoef je dit niet nog eens te doen. Je kunt het laten ontdooien, uitrollen en beleggen. Is het nog niet gerezen voor het invriezen, dan moet je het nog laten rijzen als het ontdooid is.
Je kunt dit het best invriezen in een plastic diepvrieszak waaruit je zoveel mogelijk de lucht haalt. Ik maak altijd een kleine opening voor het afsluiten en zuig de lucht eruit, dan doe ik de zak snel dicht.
Het gaat heel goed altijd bij mij op mijn manier.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat het deeg uitdroogt. Als ik jou was zou ik een vierde pizza gewoon meebakken, en dan invriezen. En misschien is-tie wel zo lekker dat het alsnog op gaat.