Waar ter wereld wokt men allemaal en waar het meest/minst/...? (tis voor school)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huiswerk mag je hier niet vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar da is echt nergens te vinde!
Kimath
12 jaar geleden
bovenop de eiffeltoren zullen ze niet zoveel wokken, of in de badkamer. Ik denk dat het meeste wokken in de keuken gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja das nogal logisch he.. trekt et is ne keer ni int belachelijke he mannekes of kunde nx annes mss..?
Kimath
12 jaar geleden
nu nogmaals, maar in het nederlands graag.

Antwoorden (3)

Wokken is een oosterse bereidingswijze. onderzoeksgegevens over waar mensen het meeste / minste wokken zijn niet bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb sterk het idee dat men in Afrika het minste wokt en in Azië het meest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wokken of roerbakken op een heet vol vuur is een kunst die uit de Chinese keuken afkomstig is. Het woord wok komt uit het Kantonees.
Ik denk dat overal op de wereld waar Chinezen wonen en Chinese restaurants gevestigd zijn er gewokt wordt. Na een tijd zoeken moet ik concluderen dat dit echt in alle landen ter wereld is. In streng islamitische landen is het wel een stuk beperkter. Want daar mag geen alcohol worden geschonken en geen varkensvlees worden gebruikt. Waar het minst wordt gewokt zal zijn op het platteland van streng islamitische landen. En het meest wordt er natuurlijk gewokt in China.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben even benieuwd wat de link is tussen wokken+varkensvlees+alcohol.. Verder een plus! Ik denk ook dat het China is.
Amadea
12 jaar geleden
Chinese restaurants vormen de link. Als je bijvoorbeeld geen babi pangang, bier en rijstwijn mag serveren wordt het menu beperkt.