Hoe bak ik rauwe ongeschilde aardappelen in de oven?

In het volgende recept: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/watercress-gnocchi-roasted-radishes-lemon (Engelstalig) staat dat je ongeschilde aardappelen een uur in de oven moet bakken. Wat ik me echter afvraag: als je dit doet leg je de aardappelen dan op bakpapier of in vet of leg je ze gewoon direct op een schaal of bakplaat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Wat er in jouw recept staat is:
Verwarm de oven voor op 180 ° C / 160 ° C (hete lucht) of gas 4.
Prik de aardappelen door met een scherp mes en bak ongeveer 1 uur tot een spies er zonder weerstand doorheen glijdt. Laat afkoelen, pel en pureer in een kom. Voeg de parmezaan toe en meng lichtjes. Kruid met veel zout, peper en een beetje vers geraspte nootmuskaat.
De truck van het bakken in de oven is, dat je de aardappels POFT in de hete lucht. Dat doe je dus gewoon zonder vet of boter op een bakblik of op bakpapier. Je kan elke aardappel dun insmeren met wat boter of olie, maar nodig is het niet. De aardappel smoort gaar in zijn eigen vocht, dat door de schil wordt binnengehouden.