Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe doe je suikerspinnen in een zakje?

Hallo,
ik wil graag voor koningsdag suikerspinnen maken.
Ik heb al een suikerspin machine maar ik wil het graag in zakjes verkopen.
Alleen als je het aanraakt gaat het smelten, dus hebben jullie enig idee hoe je suikerspinnen in zakjes doet???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.4K
capthavoc
9 jaar geleden
Waarom wil je het in zakjes doen ? niet op stokjes ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij zie ik de mensen achter de kraam het anders doen,
Die wikkelen het om een stokje, drukken dan met stokje en al in de zak.
En trekken dan de stok eruit en met een andere stok houden ze de suikerspin in de zak.
Zo raak je het niet aan met je handen en heb je maar 2 stokjes nodig. Aangezien je het over en over kan gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zorg dat je een ring hebt waar je het zakje overheen kunt 'spannen', met de bodem op de ring en de rest van het zakje er aan de zijkanten overheen hangend. Je suikerspin maak je op bijvoorbeeld de steel van een pollepel, en als deze zo groot is dat hij net door de ring past, steek je de steel van de pollepel (dus met suikerspin) door de ring, en op deze manier duw je het zakje naar beneden en komt de suikerspin automatisch in het zakje.
Dan komt het moeilijkste: de suikerspin van de steel laten glijden en achterlaten in het zakje. Dit is een kwestie van even oefenen om de juiste slag te pakken te krijgen.
Een truc is het zakje om de steel heen dichtknopen en vervolgens de steel eruit trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding