Kun je wild konijn veilig eten zonder ziek te worden?

Er lopen de laatste tijd veel wilde konijnen in mijn achtertuin. Ik zag er vanochtend ook weer 2 zitten op het gras, ik kreeg ineens erg veel trek in die konijnen toen ik ze zag. Nu weet ik wel dat wild gewoon gegeten kan worden. Maar kan ik dit ook gewoon zelf als particulier doen? Kan een wild konijn ziek zijn waar ik beter rekening mee kan houden? Of maakt dit helemaal niks uit, zolang ik het konijn maar op de juiste manier bereid? Of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5K

Antwoorden (1)

Als je die konijntjes op de juiste manier bereid is er geen enkel risico.
Mocht dit niet zo zijn dan zouden er elk jaar vele mensen de ene of de andere ziekte opdoen na het eten van wild.
Dus gooi maar lekker in de pot die konijnen.
Smakelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er van uit gaande dat ze echt wild zijn natuurlijk; hier in de buurt lopen ook tamme konijnen, vrijgelaten denk ik. Die kun je beter niet eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En waarom zouden die niet eetbaar zijn?
De konijnen die je bij de poelier of slager koopt zijn ook gekweekte hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hadden vroeger ook tamme konijnen die gingen er in als warme broodjes hoor.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mag het eigenlijk wel wat 99cent vraagt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is stropen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar er staat nergens dat hij er een wil vangen en opeten, alleen dat hij er trek in kreeg.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Klopt, alleen ik trok die conclusie en vroeg het me af, geld dat ook als het wild in zijn tuin loopt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tamme konijnen kunnen doorgefokt zijn. (ik weet niet of dit schadelijk is)
tinus1969
9 jaar geleden
Konijnen villen en laten besterven is een vak. Dat kan iedereen leren, maar ik zou advies vragen/zoeken voordat ik het zelf ging doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is makkelijker dan je denkt dat villen enzomeer.
Maar de vraag was of je die konijntjes kan eten en daar is het antwoord dan een volmondig JA, en het is nog heeeeeeeeeeeeeel lekker ook.
Gestoofd met veel ajuin bijvoorbeeld.... brengt me meteen op een idee voor dit weekend.