Wat en hoe kan je het beste eten als je onregelmatig werkt?

Mijn vriend en ik werken beide erg onregelmatig.
Mijn vriend werkt voornamelijk s avonds,hij gaat om 12.oo s middags weg en komt rond 21.00 weer thuis.
Ik werk in de zorg en werk erg onregelmatige diensten,overdag,s avonds en s nachts.
Sinds mijn vriend dit werk doet schiet de warme maaltijd er vaak bij in.
Omdat hij al om 12.00 weg gaat vind hij het vervelend om voor 12.00 uur warm te eten,maar s avonds kan hij moeilijk een warme maaltijd nuttigen.

Nu zijn we al een aantal weken aan het knulellen met het eten,we eten eigenlijk alleen goed als ik in het weekend thuis ben en mijn vriend vrij is.
We leven al een hele tijd op brood en fruit.
Niet echt gezond denk ik.

Wat kunnen we het beste eten en op welke tijden zou dat het beste kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Broodmaaltijden zijn het probleem niet zo maar wel je warme maaltijden. Jullie levens lopen qua dag- en nachtritme weinig gelijk op. Mijn oplossing zou zijn om (bijvoorbeeld op vrije dagen) enkele verschillende gerechten te koken en die in éénpersoons-porties in te vriezen.

Ga als het enigszins mogelijk is toch samen aan tafel zitten, ook al eet de een brood en de ander warm, al dan niet uit de vriezer. Even de tijd nemen voor niet alleen je eten maar ook voor je partner en je andere huisgenoten is goud waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien is het in jullie geval wel verstandig om dan rond 11:30 warm te eten! en dan voor de avondmaaltijd brood te eten! Dit is voor iedereen beter dan om 's avonds warm te eten! Vroeger aten de meeste mensen warm tussen de middag! Het is ook een questie van wennen.

Voor werkende mensen (waaronder jullie dus ook) is het van belang om goed en voldoende te eten! Dit alles om lichamelijke en geestelijke klachten tegen te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom maak je niet wat klaar voor een paar dagen en gooi je het in de vriezer.
effe opwarmen en je bent klaar. je hoeft je echt niet druk te maken over of je nou 1 of 2x warm eet en of dat nou s ochtends of s avonds is. desnoods s nachts. doe ik ook..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in spanje is het heel normaal om 2300 nog aan de warme maaltijd te zitten en in duitsland doen ze het juist tussen de middag.
Je vriend moet voor zichzelf kiezen of hij de ochtend echt niet fijn vind maar wanneer eet jij warm, jij zult toch ook wat wisselen?

Ik zou toch zo veel mogelijk gaan voor NA zijn werk.