Zijn sperziebonen nog wel gezond als....

.... er een stuk of 5 beschimmelde in de zak zitten?
Ik ben ze net aan het schoonmaken en vraag me ineens af of het wel zo hygiënisch/gezond is als ik de sperziebonen die wel goed zijn nog ga koken en opeten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
17.7K

Antwoorden (6)

Ja hoor. Geen enkel probleem.

De beschimmelde er tussenuit halen. De bruine ook. Vervolgens alles goed wassen, doppen en koken.

Toegevoegd na 10 minuten:
doppen bedoel mee: puntjes er af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bonen gaat koken, is het geen enkel probleem.
14 jaar geleden
Het is geen probleem Als je maar goed oplet dat de boontjes die ertegen aan liggen geen spoortje ervan hebben, dit moet je er ruim vanaf snijden voor je ze gaat koken.
amc
14 jaar geleden
de schimmel Botrytis cyneraria is niet schadelijk voor mensen dus kun je de boontjes met een gerust hart opeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt niet al te verse gekocht.
maar troost je als je kookt gaan schimmels en bacterien dood.
Het is alleen de vraag of er nog veel vitaminen in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vers, wat is vers? Ik weet niet hoe lang de supermarkt ze al in het magazijn bewaard heeft, maar ik ging op maandagochtend half 9 naar de winkel die dan net open gaat dus dan denk ik dat het er niet heel lang kan liggen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker al van vrijdag/zaterdag + de tijd bij de groothandel.!
Kan best, je maagzuur is heel krachtig tegen veel schimmels.
Het kan zijn dat de smaak achteruit gaat, maar dan doe je er een lekker schepje sambal door, dat overheerst alles.