Wat kan je ter vervanging van zure room gebruiken in een slaatje van stukjes appel en avocado, garnaaltjes en wat limoensap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.1K

Het beste antwoord

kwark, verse roomkaas losgeroerd met koffieroom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mayonaise en volle yoghurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone yoghurt is een beetje wrang en lijkt wel een beetje op zure room. Je kunt in veel gerechten zure room prima vervangen door magere yoghurt: dat is een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crème fraiche en Hüttenkäse kunnen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er al limoensap in doet hoef je eigenlijk geen vervanging voor de zure room. Je zou er eventueel iets van sinaasappelsap bij kunnen doen om he niet te zuur te laten smaken, kruiden erbij en klaar! Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangop. Behoudt de stevige structuur van de zure room.

(uitgelekte yoghurt).