Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe klein moet je boerenkool uit de tuin snijden?

En hoe veel nerfen haal je er uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat heerlijk als je het in eigen tuin hebt!!Lekkerder is er niet; vooral als het gevroren heeft. Hmm..
Hoe fijner je het snijdt, hoe minder nerven je hoeft te verwijderen.
Ikzelf hou wel van een beetje ' beet' en gooi bijna niets weg. De nerven snij ik dan wat fijner dan het blad, want het bijten op stukjes blad is hartstikke lekker. Op nerven is het wat eerder mmmm dan hmmmm. Er zit wat minder smaak aan en voelt al gauw wat houterig.
En daar gaat het eigenlijk ook om dan, want het is een feit dat hoe fijner iets gesneden wordt, hoe beter smaak tot zijn recht komt. Dat is ook de reden waarom kruiden zo fijn gestampt of gesneden worden.
Fijn snijden betekent millimeterwerk of minder. Grof snijden een halve centimeter en dan de grote nerven kleiner of verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De boerenkool niet helemaal wegsnijden, alleen de onderste bladeren want de kool groeit door.
De nerven, ik laat ze allemaal zitten en snij de kool heel fijn.
Eet smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets......?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik scheur het van de nerven af, en snij het daarna fijn in snedes van ongeveer een halve centimeter.. Eerst aardappels aan de kook brengen, dan een handvol gort erdoor en daarbovenop de boerenkool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet de nerven ook niet op, alleen het blad, en dat hoeft dan nog niet eens zo vreselijk klein gesneden te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de gort wordt het ook minder zwaar verteerbaar heb ik me laten vertellen, en wij vinden het ook gewoon lekker.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding