Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke temperatuur kan ik mijn zelfgemaakte pizza bakken het best bakken?

Ik vind zelf het deeg maken van de pizza het leukst, mijn favoriete pizza om te maken vind ik Margarita.
Maar wanneer ik de pizza in mijn oven (200 graden ongeveer) doe is de kaas al klaar (opgedroogd) maar het deeg is nog lang niet klaar..

Is het misschien beter om een oven te kopen speciaal voor pizza?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
9.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien zo een oven? http://www.pannen.nl/pizzaoven-ferrari-delizia?gclid=Cj0KEQiAt9vEBRDQmPSow-q5gs8BEiQAaWSEDjQerQT0L43M9xko6P5I96MwcV8UgPdyEHNzOnVVKiYaAufO8P8HAQ
Ritsuka
7 jaar geleden
Maak je het deeg wel dun genoeg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De oven die je hebt zo hoog mogelijk en lang voorverwarmen.
www.pizzapassie.nl/pizza-bakken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een pizza wordt kort maar zeer heet gebakken.
Wat je het best kan doen, vooral als je van plan ben in de toekomst nog pizza's te maken, is een pizzasteen te kopen en deze dan flink laten voorverwarmen in je oven op de hoogste temperatuur die je oven kan leveren onderwijl maak je de pizza klaar om te bakken eens deze klaar is schuif je hem op de steen en dan direct de oven in.
Ook dit op de hoogst mogelijke temperatuur.
Wel erop letten dat je het deeg redelijk fijn uitrekt (of rolt).
Wil je niet investeren in een pizzasteen dan kan je dezelfde werkwijze toepassen met een ovenplaat.
Succes met je pizza en smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding