Ik heb lekkere appelbollen gehaald bij de Deka, hoe kan ik ze het beste lekker warm maken?

Als je ze in de oven plaatst op hoeveel graden moet de oven dan ingesteld zijn en hoe lang moeten ze daar in blijven?
Er staat helaas geen instructie op de verpakking.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
38.8K

Antwoorden (5)

Ze moeten niet te heet worden, dus zo'n 5 minuten op 80 gr.. Dan zijn ze niet heet maar wel warm.

Gelukkig nieuwjaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bakkerij warmde ik dingen die zacht van binnen en knapperig van buiten moesten blijven 1-2 minuten op 260 graden. Ook van binnen is dat dan heet genoeg. Zo kun je ook stokbrood en croissants "oppeppen... " Leg het geheel wel nader uit als je dat wilt weten daarover. Appelflappen, sauzijnenbroodjes, en zo meer kun je zo opwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb jij zeker niet bij bakkerij Bart gewerkt. Want daar is alles wel warm maar enorme slappe hap. Ik denk dat 260° wel erg hoog is voor mij een combi magnetron. Ook zal het er veel energiekosten voordat die temperatuur is bereikt. En dat voor maar één of 2 min opwarmen.
Je zal absoluut wel gelijk hebben en daar twijfel ik ook helemaal niet aan. Toch zal ik voor een middenweg gaan. Ik heb er twee, dus ik kan met twee keer proberen :-)
for all we know heeft gelijk, alleen kan je oven thuis waarschijnlijk de 260 graden niet bereiken, en heb je iets meer tijd.
Dan is het beter de oven op 140 graden te zetten, en op hete lucht. Dan worden ze van binnen langzaam warm, waardoor ze lekker zacht worden.
Het korstje wordt ook weer krokant, omdat het vocht van de buitenkant verdampt en door de hete lucht wordt afgevoerd.
Kortom: 140°C (of hoger als je haast hebt)
hete lucht (zo krijg je een krokant korstje)
5 minuutjes moet genoeg zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwarm de heteluchtoven van de combimagnetron even voor op 170 graden. Na 10-15 min. zijn ze dan weer heerlijk!
amc
13 jaar geleden
Je moet de oven voorverwarmen op 180 graden en dan de oliebollen 5-8 minuten opwarmen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Oliebol moet natuurlijk zijn appelbol.