Ik wil graag een marsepeinen taart maken maar mijn biscuitdeeg mislukt elke keer... Heeft iemand een recept of tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Hierbij een link naar een pagina met filmpjes over het maken van een taart met marsepein. In het tweede filmpje 'Hoe bak je een basistaart' wordt duidelijk uitgelegd hoe je een basistaart van biscuitdeeg maakt.

De filmpjes over het vullen, bekleden en decoreren van de taart zijn ook erg handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- eieren op handwarmte om te mixen.
- tien minuten mixen met de suiker in een schone kom.
- de bloem en maizena er in "" vouwen "; als je te veel roert klop je hier de lucht er weer uit.
- daarna direct in de voorverwarmde oven. Dus niet te lang op het aanrecht laten staan, anders zakt ook heel langzaam de lucht weer weg. Op 160 gr.C bakken gedurende ongeveer 40/45 minuten. Oven voor die tijd niet openen. Na baktijd even in geopende oven laten "afkoelen" en na 5 min. de taart lossen en op een rooster leggen. Dan moet het lukken. Wel volgens de receptuur werken, maar die kun je overal vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik de mix van funcakes.
deze is lekker van smaak en kan bijna niet mislukken