Wie heeft er tips voor het ontvellen van kippenbouten?

Voor een overheerlijk recept van Jamie Oliver moet ik kippenbouten ontvellen. Dit heb ik al eens gedaan, maar toen duurde het eeuwen. Hier moeten trucjes voor zijn! Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
15.8K

Het beste antwoord

Bij de poten van de kip, maak je eerst de huid los aan het begin van de poot en grijp je dan met je hand de ontvelde poot vast. De huid duw je dan vanuit die positie met enige kracht verder over de poot naar buiten.
Trek het vel over de poot van de kip af. Doe dit ook bij de andere poot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is zo gepiept met een gele vaatdoek. Hiermee pak je het vel vast en kunt het vervolgens zo van je kippenbout af trekken c.q. verwijderen. Gaat het om een kippenpoot dan is het raadzaam om eerst het onderste deel met een keukenbijl er af te hakken. Vergeet niet de splinters te verwijderen en je vaatdoekje goed uit te spoelen en in de was te doen.