wie kan mij helpen aan een lekker recept over kip. frieda

ik lust heel graag kip en kan geen recepten genoeg hebben over kip wie kan mij helpen hier aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Country Chicken is erg lekker en niet voor niets zo bekend;

Schil 4 grote aardappels en maak er blokjes van.
Schil 4 stengels bleekselderij, dus de draden eraf, en snijin stukjes.
Veeg enkele champignons schoon en snijd in plakjes of kwarten.
Snijd 2 uien in ringen.
Verwarm de oven voor op 200 graden C.

Bak 4 (scharrel)kippenpoten rondom bruin aan.
Leg de poten in een ovenschaal of braadslee en leg de aardappelblokjes, selderij en champignons op en rond de kip.
Strooi er zout, peper en een snufje nootmuskaat over.
Leg er dan de ringen ui op en voeg een laurierblaadje en
1 dl kippenbouillon toe.
Dek de vorm af met een deksel of alufolie en schuif in de oven. Gaar het gerecht in ca. 20 min. en doe er dan diepvrieserwtjes bij. Laat dan nog 10 min. garen.
Lekker met een frisse salade on the side.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

fruit ui en knof zachtjes aan.
voeg kipfilet in stukjes toe, en laat garen.
op het allerlaatst doe je er sambal bij, zoete ketjap, en perziken uit blik in stukken gesneden.
is heerlijk met zijst.

Toegevoegd na 47 seconden:
zijst? rijst dus :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker, rieneke!
Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Opdienen met basmati rijst.
Dit recept is zeer zeker een succes, want iedereen die bij ons komt eten vinden het heel erg lekker, en vragen altijd naar het recept.

Als de saus te dun is eventueel een bindmiddel toevoegen.

Smakelijk eten !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is de pilaf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo heet dit gerecht pilaf, je hebt het ook met varkensvlees:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pilaf, ook wel pilav gespeld, is een Grieks/Turks gerecht, beminnelijk om haar zoete smaak.
De essentie van het gerecht is een licht zoet smakend stoofpotje van stukjes vlees of kip met vruchten, veelal perziken.
Kip met rauwe ham en pesto in een omelet in een kruidige tomatensaus.
http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=3836

Kip in koffie met abrikozen en kaneel
http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=7313
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chicken on the Beercan ;)

klinkt heel leuk, maar is ook echt lekker!

-ui
- blikje bier
- hele kip

snij een uitje, doe die in het achterste van de kip,
daarna open je een blikje bier, neem zelf een paar slokken zodat je een half blikje bier overhoud.

stop nu dat halfvolle blikje bier ook in het achterste van je kip.

op het filmpje staat dat het op de BBQ moet, maar ik heb het gewoon in de oven gedaan.

genieten!

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan lekker met potato wedges uit de frituur,
of rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel klaar maar oooh zo lekker...

3 el olie (sesam of zonnebloem bvb)
1 el vloeibare honing
1 a 2 teentjes look
1 grote ui (+ evt verse prei en wortelschijfjes)
1duim Gember
komijn
currypoeder
pili pili
peper en zout
citroensap van 1/2 citroen
handvol -liefst verse- kruiden (tijm, ananassalie, gember, curry, komijn)

doe olijf- of sesamolie in een kommetje, meng met een vork de honing en citroensap hieronder. Voeg currypoeder naar smaak toe aan dit mengsel. Pers het teentje look en voeg toe aan de saus. Snijd de gember, komijn, en andere kruiden fijn met een schaar in een glas. Voeg deze ook toe aan het mengsel. laat enkele uurtjes in de koelkast staan, zodat alle aroma's goed kunnen overgaan in mekaar. Indien gewenst zout of peper toevoegen om de smaak te versterken.
Neem de ganse braadkip en smeer deze met een penseel in met het bereide mengsel. Kruid bij met pili pili (indien graag pikant), kipkruiden of curry op plaatsen waar het vel nog wit is.
Snijd een stukje gember en lookteentje en nog wat tuinkruiden (evt overschot vd marinade) en smeer dit riant aan de binnenzijde van de kip. Schil de ui en snijd in kruisvorm tot in de helft, zoals een gesloten tulp maar zie dat de ui heel blijft. Steek de ganse ui in de borst van de kip. Desgewenst kan u nog verse prei en wortelschijfjes toevoegen.
Verwarm de oven voor op 200°C. Laat 10 a 15 minuten bakken en prik de huid waar droge blaasjes komen. Verlaag de temperatuur nu naar 185°C en laat doorbakken tot de kip gaar is (tijd afhankelijk van soort oven).

Wanneer de kip gaar is, haal je de ui eruit. Deze valt nu open gelijk een lotus en heeft de kleuren en smaak van de kruiden overgenomen. Ideaal als garnituur. Heerlijk bij friet appelmoes of Rijst zoetzuur.

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet stiekem 'piri piri'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.encyclo.nl/begrip/pili-pili
Kipfilet gevuld met blauwaderkaas.

Kip openklappen, evt. peper/zou toevoegen (kaas is al zout!), vullen met blauwaderkaas (danish blue), weer dichtklappen, dichtmaken met cocktailprikkers. Dan paneren, vervolgens rondom bruinbakken en zo'n 15 à 20 minuten laten garen. Lekker met patatjes en sla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip (kan poot zijn of hele kip of filet, maakt niet uit zolang je maar rekening houdt met de verschillende garingstijd...)
kruiden met kipkruiden en wat peper. Dit in een met olijfolie ingesmeerde ovenschaal doen. ondertussen wat aardappels met schil in parten snijden en koken totdat ze bijna gaar zijn. In een kom doe je beetje olijfolie, ui (in parten gesneden) wat verse thijm, wat provencaalse kruiden, zout, peper en knoflook (in plakjes gesneden) ik ben zelf een garlicoholic dus ik doe er zelf 4 tenen door...;)
Dit hussel je lekker doorelkaar en doe je 10 minuten voordat de kip gaar is bij de kip in de overschaal.
Opdienen met een lekkere frisse salade erbij en smullen maar!

eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele kip kruiden met peper en zout., ook binnenin. In de kip stop je een schoongeboende, kleine citroen, in z'n geheel.
Dan de oven in en braden maar. Heerlijk! (En niet zuur!)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse kipschotel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dol op dé klassieker: Coq au vin. Deze versie van het recept komt uit een kookboek van AH en heb ik vaak gemaakt, altijd lekker als er mensen komen eten, omdat je het goed kunt voorbereiden.

· 1 grote braadkip (ca. 1500 g, ik gebruik altijd een biologische kip)
· 100 g ontbijtspek
· 4 worteltjes
· 10 sjalotjes
· 1 rode ui
· 1 bakje kastanjechampignons
· 2 teentjes knoflook
· 2 eetlepels olie
· 20 g roomboter
· zout en versgemalen peper
· 2 eetlepels bloem
· 4 dl volle rode wijn (Bourgogne)
· 1 pot gevogeltefond (380 ml)
· 1 laurierblad
· 1 takje tijm
· suiker
· 4 takjes peterselie

Voorbereiden:
1. Kip met scherp mes (of wildschaar) in 10 stukken verdelen (drumsticks, dijen, vleugels, borst- en rugdelen).
2. Spek in reepjes snijden.
3. Worteltjes schoonmaken, wassen en in dikke plakjes snijden.
4. Sjalotjes en ui pellen. Ui en 2 sjalotjes fijnsnipperen.
5. Champignons schoonvegen met keukenpapier en halveren.
6. Knoflook pellen en fijnhakken.

Bereiden:
1. In grote braadpan olie verhitten. Spek ca. 1 minuut bakken en met schuimspaan uit pan scheppen.
2. Helft van boter in pan doen en stukken kip op halfhoog vuur rondom bruin bakken. Met schuimspaan uit pan nemen en bestrooien met zout en peper.
3. Hele sjalotten in 2 à 3 minuten lichtbruin bakken. Uit pan nemen. In braadvet ui- en sjalotsnippers en wortel zachtjes bakken zonder te kleuren.
4. Knoflook kort meebakken. Bloem erdoor roeren en ca. 30 seconden zachtjes meebakken.
5. Scheutje voor scheutje wijn erdoor roeren tot gebonden saus ontstaat.
6. Toevoegen: fond, laurier, tijm, mespunt suiker, 2 takjes peterselie, zout en peper.
7. Aan de kook brengen en stukken kip erbij doen. Kip afgedekt in ca. 50 minuten zachtjes gaar stoven.
8. Intussen rest van boter verhitten en champignons rondom bruin bakken.
9. Laurier, tijm en peterselie uit kipschotel nemen.
10. Toevoegen: champignons, spek en hele sjalotten. Gerecht nog ca. 10 minuten doorstoven.
11. Op smaak brengen met zout, peper en suiker.
12. Kort voor opdienen rest van peterselie erboven fijn knippen.

Lekker met gekookte aardappels en groene salade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijk en érrug lekker: Kipschnitzel!

Snijd een kipfilet in 2en, bij gebrek aan een vleeshamer leg je de kip tussen 2 laagjes vershoudfolie, neem je een steelpannetje, en sla je er lustig op los. Heerlijk om je even af te reageren op een onschuldig kippetje.
Wanneer de kipfilet is omgevormd tot een regelmatig dun plakje, laat je hem 30 min. marineren in karnemelk.
kluts een eitje met nog een klein scheutje karnemelk, en giet het op een bord. Op een ander bord mix je paneermeel, zwarte peper, zout, en een beetje bouillonpoeder.
Laat een grote koekenpan heet worden op groot vuur, en doe er een klontje boter en een scheutje olijfolie in. Haal de kip uit de karnemelk, droog hem wat af met keukenpapier, en drenk hem in het ei-mengsel. Even laten uitdruipen, en dan paneren in het paneermengsel. Druk het paneermeel stevig aan, en controleer of de kip overal bedenkt is.
Dan leg je hem in de hete pan, twee minuten aan elke kant moet genoeg zijn om hem lichtbruin te laten worden, en dan genieten!

Lekker bij rijst met groenten in zoetzure saus, maar ook bij aardappels en groenten!

Eetse!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tip? Chicken Kiev. Ik heb het een keer in een restaurant gegeten en vond het erg lekker. Toen zocht ik naar het recept en had het een paar keer gemaakt. Het kan dat je de smaak van dragon niet zo lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt eens kijken op www.wezooz.be daar staan vele recepten op