Zelf heb ik het idee, dat alle food welke ik verwarm in de magnetron, anders smaakt als verwarmen op het gas klopt dat ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Het beste antwoord

Er zijn twee redenen waarom voedsel dat je in de magnetron verwarmt, anders smaakt dan voedsel dat je op het gas verwarmt. Of eigenlijk: anders KAN smaken. Want het kan gebeuren, maar het hoeft niet.

De eerste reden is dat bij verwarmen in de magnetron veel vocht ontsnapt. Dat heeft invloed op de smaak. Wat ik altijd doe om het vochtverlies te beperken, is: het eten dat ik wil verwarmen op een bord doen, en daarbovenop een tweede bord plaatsen, omgekeerd. Zo blijft het vocht goed behouden. Wel goed oppassen bij het uitnemen van de twee borden, want het kokend hete vocht druppelt een beetje van de rand van het bovenste bord af, zo op je vingers.

De tweede reden is dat verwarmen in de magnetron veel sneller gaat dan verwarmen op gas. Voedsel dat je op gas hebt verwarmd, is dus veel langer warm geweest dan voedsel dat je in de magnetron hebt verwarmd. Dat heeft invloed op de smaakstoffen, net als bij bijvoorbeeld soep die ook lekkerder wordt wanneer hij een kwartiertje staat te pruttelen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat klopt niet. Tenzij je de pannen die je op het gas gebruikt niet goed schoon maakt.

Toegevoegd na 3 dagen:
Onduidelijkheid.. Als je in een pan iets opwarmt en er olie of boter bij doet, verandert natuurlijk de smaak. Je voegt immers smaakstoffen toe. echter, als je een schone pan gebrjuikt en het gerecht met wat water opwarmt op de kookplaat, of je doet water in een bakje met het gerecht en je plaatst het in de magnetron, dan verandert de samenstelling niet, en blijft de smaak genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat idee heb ik dus ook. Magnetron-verwarmen is toch anders als op een fornuis. Ik ervaar dat zelf ook. Als ik nasi of stamppot bijvoorveeld opwarm in de magnetron vind ik het niet zo lekker. Als ik het op het fornuis opwarm wel. Waar het aan ligt weet ik niet? Maar ik deel je mening dus ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.
óók ik deel die mening. Het is net alsof magnetron eten minder smaak heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik weet hier niet erg veel van, maar ik weet wel dat de magnetron eten op een andere manier verwarmt, door straling met een andere golflengte bijv. het is wel zo dat als je bijv. Vlees gaat bakken en het in de magnetron stopt, meer sappen uit het vlees komt, en een luchtgrill zou dit juist voorkomen. Of een tosti die veel sneller smelt In de magnetron maar het nadeel is daarvan dat de tosti heel nat en sompig wordt omdat al het lucht in de magnetron verdampt en de condens op de tosti komt...
Ik hoop hierbij je vraag beantwoord te hebben! ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de magnetron je eten opwarmt, verliest het eten een hoop vocht.
Zet er eens een kommetje water bij in, (dus naast je bord met eten).
Probeer het dan maar eens, zo doe ik het ook en dat is een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het dan eens met de deksel eraf en het kommetje water erbij, werkt het ook hetzelfde.
Cryofiel
12 jaar geleden
Een kommetje water werkt alleen als de luchtvochtigheid boven je voedsel in de buurt van de 100% komt. Dat lukt niet met een kommetje water. Het afdekken van je voedsel werkt wel. Dat kan met een deksel, het kan ook met een bord dat je omgekeerd bovenop je eten zet - zie mijn antwoord op deze vraag.
Die discussie heb ik ook vaak gehad met m'n moeder, ze vindt dat alles wat uit de magnetron komt anders/vies smaakt. Terwijl ik er helemaal geen last van heb. Kwestie van smaak denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik de magnetron regelmatig.
Maar iedere homeopatische arts zal je zeggen ,de magnetron het huis uit.

Als je eten opwarmt in een pan ,dan doe je er langer over.
En je hebt minder afwas.

Het beste smaakt het eten als je het net gekookt hebt.
In ieder geval beter,dan het na de tijd op te warmen in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Iedere magnetron zal zeggen: de homeopaat het huis uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere magnetrongebruiker zal zeggen : alle homeopaten het huis uit. Wat voor ongelofelijke kolder is dat nu weer ? Dan moet de radio ook het huis uit ; aan die geluidsgolven wordt je namelijk WEL rechtstreeks blootgesteld. En vergeet de teevee niet....
Cryofiel
12 jaar geleden
Heb jij dan nooit die angstzaai-email ontvangen? Daarin staat een plaatje van een plantencel die is opengebarsten. Het lijkt wel of de cel is ontploft. De begeleidende tekst zegt dat dit een foto is van een cel van een aardappel die in de magnetron is bereid. Op de foto zou je dan kunnen zien welke gigantische schade magnetronstraling aan levende weefsels toebrengt. Wat de tekst natuurlijk verzwijgt, is dat de cellen van aardappels die zijn gekookt op gas, of desnoods op een houtvuurtje, er precies zo uitzien. Het *doel* van koken is namelijk het kapotmaken van de cellen. De mens kan intacte aardappelcellen niet verteren; daarom moeten de cellen kapot. Dat krijgen we voor elkaar door ze te koken. Doordat het water dat IN de cellen zit ook gaat koken, barsten de cellen open, en wordt de aardappel voor ons eetbaar. Er wordt dus een hoop angst gezaaid omtrent de magnetron. Hierbij wordt vooral gebruik gemaakt van zeer beperkte informatie; daarbij wordt dus misbruik gemaakt van het feit dat de meeste mensen niet weten dat zo'n foto juist een heel gewone gekookte aardappelcel laat zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik zal ook nooit beweren dat je IN een magnetron moet gaan zitten (of je hond er in moet drogen) vanwege die censchade, maar als ik KOOK is dat inderdaad mijn DOEL.
Klopt zekers!!!

Magnetrons zijn zeer slecht!!!!!!

In Rusland verboden!!!!!

Zoek maar eens tests op op internet!! dan denk je wel 2x na over het gebruik ervan!!!!

1 voorbeeld: Verwarm water in een magnetron en verwarm water in een pan..... Neem 2 dezelfde soort bloemen en geef de 1 water van de magnetron en de andere vant gas..... De bloem met magnetron water sterft 10x sneller!!!

Doordat je eten in zoon korte tijd op temperatuur komt verbrandt je alle vitamines en mineralen in je eten!!!!!! Het smaakt nog wel een beetje maar het voed totaal niet!!