waar kan ik het recept vinden voor american triple chocolate cookies?

deze verkoopt de AH per 2 stuks in de verpakking en word in de banket gedeelte van de ah zelf gebakken.
de koeken op de foto lijken er erg veel op maar dan zonder oreo stukjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat we dat op het internet gaan vinden. Je zou kunnen mailen met Albert heijn voor een lijst van ingredienten om zo zelf het een en adner te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zou er gaan kunnen lijken, maar ik ben niet goed in engels, weet je een nederlandse recept? of vertaal website programma? vind de aanduiding 1/4 cup erg lastig omdat ik niet normale kopjes heb, heb ze veel groter.. heb liever aanduiding in ml ofzo
De lekkerste triple-chocolate chip cookies.

De Amerikanen zijn er gek op, zo gek dat ze de oven soms niet eens aanzetten, maar het deeg rechtstreeks uit de beslagkom opeten. En ik moet toegeven dat dat ook erg lekker kan zijn. Dit recept heeft erg veel tijd gekost om uit te zoeken, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Ingrediënten:

1/2 kopje Suiker (liefst suiker waar een vanillestokje in heeft gezeten, maar het hoeft niet)
1 theelepel Honing
1/2 kopje Boter (evt. margarine)
1 kopje Bloem
1 Ei
1/2 theelepel Bakpoeder
1 theelepel Cacao
100 gram Pure chocola
75 gram Melkchocolade
75 gram Witte chocolade

Bereidingswijze:

Zorg dat de boter op kamertemperatuur is voordat je begint. Vermeng in een beslagkom bloem, suiker, bakpoeder, cacao en de honing en voeg de boter toe. Meng dit goed door, eventueel met een mixer. Voeg dan ook het ei toe en vermeng dit nog eens goed. Let nu op hoe het beslag aanvoelt. Is het plakkerig en misschien een beetje dun? Voeg dan nog wat bloem toe. Het is erg belangrijk dat het deeg vormbaar is en niet inzakt.

Nu moet de chocolade klein gemaakt worden. Dit kan met een scherp, zwaar mes, maar ook voorzichtig met een keukenapparaat. Als de chocolade klein is kan dit door het beslag gemengd worden.

Verwarm nu de oven voor op ongeveer 190 – 200 graden. Pak een bakplaat en bedek deze met bakpapier. Maak kleine hoopjes van het beslag en druk ze een klein beetje aan, zorg dat er geen kale stukken chocolade uitsteken, want deze zullen smelten en aanbranden op de bakplaat. Zogauw de oven voorverwarmd is kunnen de koekjes in de oven. Houd ze in de gaten, zogauw ze beginnen te kleuren (dit zal ongeveer 10 minuten duren) mogen ze eruit. Ze mogen nog een klein beetje zacht zijn. Haal ze dan meteen met bakpapier en al van de bakplaat en leg ze ergens neer om af te koelen. Niet te snel serveren, want de koekjes zijn pas echt lekker als de chocolade weer hard geworden is.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.jhaagmans.nl/112/eten/recepten/de-lekkerste-triple-chocolate-chip-cookies/