Er is een recept met stukjes varkenshaas dat 24 uur moet marineren en tevens gaat er room in en iets van bami of nasi kruiden. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt het werkelijk uit of je een uur marineert of 24 uur? Bedoel je dat je eens zo'n recept kende maar het niet meer precies weet?

Antwoorden (2)

Duivelsvlees:

Ingrediënten:

500 gr varkensfilet
250 gr champignons
8 el ketjap manis
8 el azijn
3 tl sambal badjak
2 uien en 2 teentjes knoflook
8 el tomatenketchup
2 el olie
2 el pindakaas
scheutje room
1 zakje nasikruiden (geen groenten)

Bereidingswijze

Snijd het vlees brokken van 2x2 cm.
Roer de tomatenketchup, ketjap, azijn en alle sambal door elkaar.
Voeg de nasikruiden toe.
Laat dit afgedekt 6 uur marineren in de koelkast.
Snijd de uien en knoflook klein.
Verhit de olie en fruit de uien en de knoflook.
Voeg het vleesmengsel toe.
Bak dit al omscheppend bruin.
Zet de warmtebron lager en laat het gerecht met de deksel op de pan ongeveer een half uur sudderen.
Voeg de in schijfjes gesneden champignons toe en laat het gerecht nog 15 minuten sudderen.
Roer voor het opdienen de pindakaas en de room erdoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duivelsvlees.

Voor de Marinade:

9 el azijn
9 el ketjap asin
blikje tomatenpuree
½ zakje nasikruiden
75 gr ui (gesneden)
1 of meer teentjes knoflook
1 (of meer) mespuntje sambal batjak, sambal oelek en sambal manis.

Overige ingrediënten:

540 gr varkensfilet
50 gr ui (gesneden)
champignons
taugé

Laat het vlees een hele nacht in de marinade staan. Haal de volgende dag het vlees uit de marinade en snijd het vlees in stukjes. Braad het vlees in tefalpan. Voeg vervolgens de 50 gram ui en champignons toe. Daarna de marinade. Voeg op het laatst de taugé toe. Lekker met rijst en atjar Ketimoen. (komkommer in het zuur)

Dit gerecht is voor vier personen.

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 55 seconden:
http://www.my-id.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=30:duivelsvlees&catid=10:het-avondmaal&Itemid=4