Bestaat kweekmakreel?

Of is makreel altijd wild? Er wat zijn vangstgebieden van makreel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Het beste antwoord

Nee, makreel is een goedkope talrijke pelagische (in het oppervlak levende) vis. De makrelen hier komen van de Oostelijke Atlantische Oceaan (zeg maar ten Westen van Ierland en de Noordzee. De prijs van makreel is zodanig dat het niet erg interessant is om ze te gaan kweken. (Zoutwaterkweekvis is goudbrasem/tarbot/zalm, zeg maar het luxe segment. ) In zoet water is vis kweken wat goedkoper, vooral in de tropen kan voor lage prijzen vis worden geteeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Noordzee Waddenzee is het leefgebied zowiezo ik weet niet of ze verder strekken,kweken is niet nodig.
Zalm kweken ze wel en aan deze is zelfs genetisch geknoeid.
Kweekaal bestaat niet, jong gevangen en groot in gevang.