Hoe zou ik deze Nudeln Schinken Gratin zelf kunnen namaken?

Het komt van lidl in Duitsland, en is dus een ovenmix die je moet aanmaken met slagroom en water, en dit over rauwe pasta met vlees/ham moet gieten. Daarover dan geraspte kaas en dan in de oven.

Ik heb zojuist èèn portie gemaakt voor mijn zoon en het was erg lekker en makkelijk. Liefst zou ik er zelf nog wat verse groenten doordoen, maar het gaat mij vooral om de kruiden ed. die erin zitten. Ik woon dan wel dicht bij de Duitse grens, maar ook weer niet zo dichtbij dat ik zomaar even kan 'overwippen' om een paar zakjes te halen, dus ik zou het erg prettig vinden om dit ook zelf te kunnen maken.

http://www.ciao.de/Lidl_Kania_Nudel_Schinken_Gratin__8704324

Toegevoegd na 3 minuten:
En ook dat het dan echt 'bindt' in de oven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Ik heb de ingrediënten eens bekeken op de website en daarin zitten de geijkte smaakversterkers die in al die kant en klare verpakkingen met vooral poedervorm zitten.
Er zit (vertaald) in; gemodificeerd zetmeel, plantaardig vet,
gistextract, jodiumhoudend zout,uien,maltodextrine,bloem,
plantaardige olie,suiker,melksuiker,bieslook,melkeiwit,aroma en rode bieten poeder( voor de kleur). Er staat dus niet bij wat voor spullen voor de 'aroma' gebruikt zijn die vooral de geur en smaak bepalen. De hoofdingrediënten zijn dus eigenlijk ui en bieslook. De aroma maakt vooral de smaak en daar is zo niet achter te komen. Ik zou gewoon mijn eigen versie ervan maken. Alle pasta die je rauw in een ovenschotel doet en er vloeistof bij doet, kookt gewoon gaar in de oven en zuigt zich vol. de room zorgt ook voor de binding. Ik weet niet of je wel eens gegratineerde aardappelen in room gemaakt hebt, maar dit is hetzelfde principe.Ik zou er gewoon blokjes gekookte ham bij mengen en misschien nog wat kerstomaatjes, fijngesnipperd uitje, bieslook en i.p.v. gewoon water er wat bouillon bij doen.Courgette in blokjes lijkt me ook lekker. Maar je weet zelf ook wel wat lekker is!:)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je al een heel eind komt met (slag)room en ei. En wat peper en zout en wat tuinkruiden zoals tijm oregano, gedroogde tomaatjes.
zure room kan ook
anneliez