Weet iemand een recept met witte bessen?

12 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte bessen? Ken ik niet, wat is dat?
Snuffel
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_bes

Het beste antwoord

Voor een sorbet;

•500 gram witte aalbessen
•125 gram suiker
•sap van 1⁄2 citroen
•1 eiwit
Breng de (ongeriste) bessen, de suiker en 150 ml water aan de kook en laat 2 minuten doorkoken. Werk de fruitpuree door een zeef en laat afkoelen. Meng het citroensap erdoor en koel de ijsbasis verder in de koelkast. Klop op het laatste moment het eiwit licht schuimig en spatel door de bessensiroop.
Draai er ijs van in je ijsmachine of schenk de ijsbasis in een plastic diepvries doos en zet deze afgesloten in de vriezer. Haal hem er na een uur uit en klop het mengsel met een elektrische mixer door. Herhaal dit vervolgens een keer of vier, vijf, telkens na een half uur, en tot je mooi, luchtig ijs hebt.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk maar op deze site!

http://www.bibere.com/Recepten/Witte_trosbes_140.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gelatine kun je er een prachtige 'drilpudding"van maken. Het recept staat op de verpakking. Het is heel puur. Iets van: sap verhitten, suiker erbij, gelatine oplossen, op laten stijven. Tuurlijk zijn er ook luxere varianten, met ei, slagroom, wijn etc, maar de gewone dril is heerlijk! Kan ook met andere bessen. Leuk trouwens, je inspireert me, ik heb nog blauwe bes en braam, eens kijken of dat lukt van de week:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Hoi, dank je voor de tip. Het staat helaas niet op de verpakking. Succes met kokkerellen!