Hoelang moeten 2 kippenpoten in een combimagnetron?

Normaal doe ik ze in de oven maar nu wil ik ze maken in mijn nieuwe combi magneton/oven. Hoelang moet dit en op hoeveel graden (voorverwarmen?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
31.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze al voorgegaard??(neem aan val wel)

Het beste antwoord

ik gebruik persoonlijk altijd de grill stand van de combimagnetron om kippenpoten te garen. Dan hoef je helemaal niks voor te verwarmen maar denk dat je wel een uurtje verder bent als ze klaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik doe 1 poot anderhalve minuut in de magnetron.
Voor 2 poten zou ik 2 minuten nemen.
Op 850.
Bij een lagere stand...ietsjes langer.
Heb het vandaag nog gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een combimagnetron van 900 à 1000 watt. Ik doe de kippenpoten op volle magnetronsterkte en de temperatuur op 250 graden. Voor 4 poten 13 min; voor 2 poten ca. 10 min, schat ik. Omdat ze in zo korte tijd niet bruin worden bestrijk ik ze van tevoren met ketjap. Dan lijken ze later prachtig bruin gebakken. Voorverwarmen hoeft niet; gelijk het combiprogramma inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe 4 rauwe poten (geen drumsticks, niet voorgegaard) op 180 °c in 60 min, maar ik hou van goed gare kip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60 min. in de combimagnetron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allen de ovenstand dan, magnetron vind ik niet lekker.
dat ligt aan de kracht van je combi maar echt zonde of je moet hem lekker marineren ook de kippenpoot dikte en vet hebben er invloed op zou hem als eerst maar een keer met een klein pootje uit proberen