Wat is de ideale ovenstand en baktijd voor een hartige taart?

ik heb een gasoven.
ik zet de oven nu op stand vier, maar het duurt zo lang voor het bladerdeeg gekleurd en gaar is.
beter op een hogere stand zetten?"

13 jaar geleden
in: Koken
12.2K
paulus811
13 jaar geleden
Koop een goede oventhermometer, ik heb er een van wmf voor 14,95. En goed voorverwarmen is ook belangrijk. Ik weet niet de stand van jouw oven, dus daarom een reactie. Eetse!

Het beste antwoord

Elektrische oven: 200 °C
Heteluchtoven: 180 °C
Gasoven: stand 4-5

Bakken 30-45 minuten. In jouw geval zou ik de oven dus op stand 5 zetten.

Toegevoegd na 42 seconden:
Wanneer je een oude oven hebt, kan het bakken veel langer duren dan in een recept beschreven staat. Zet de oven dan gewoon een standje hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 200 graden.
Plaats hemn wat hoger, dan kleurt het wat sneller.
Heb je er wel ei overheen gesmeerd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen idee hoeveel graden stand 4 is.
Maar als je de taart iets hoger dan het midden van de oven plaaatst dan gaart het sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ideale ovenstand is 5-6 gas.