hoe te koken

wie kan mij helpen? ik wil het volgende doen in een pan: maiskolfjes, broccoli, peultjes, wortelen, bloemkool...ow lekkerrr....hoe maak ik dit het lekkerst? niet te ingewikkeld, maar toch erg lekker.

alvast bedankt!
owja..hiernaast doe ik gehakt in de oven en aardappeltjes ernaast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

De groentes kleinsnijden, in wokpan in laagje bouillon laten sudderen, kokosmelk erbij, beetje soja en wat oosterse kruiden als gemberpoeder, laos, kurkuma, kerrie en etc en wat pittigs erin, cayenne peper ofzo. Dan heb je echt iets heerlijks!! Je kunt het gehakt rul bakken en de aardappels klein gesneden en ook mee laten sudderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op smulweb.nl, daar kun je je ingredienten invoeren en dan wordt er een recept bij gezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het even gevraagd aan de bar!

En hier kwamen wij op....

De groentes even blancheren (behalve de bloemkool)
En even bakken in wat (italiaanse kruiden en wat peper en zout)
gehakt even rullen met peper en zout bloemkool even meebakken!

Aardappels licht gaar koken en in plakjes

Dan laagjes maken in een oven schaal aardappel,gehakt,groente (2 of 3keer) en aftoppen met wat bechamelsaus!
Evt ook laag bechamelsaus er tussendoor!

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er ook een rauwkostsalade van maken, door alles heel fijn te snijden en dan als dressing enkel wat 'augurkennat' uit de pot erbij te gieten, of met een schep romige knoflooksaus of tzatziki.