Kun je zalm met huid eten?

ik heb zalm met huid gekocht, ik ga deze in de koekenpan bakken,moet ik dan de huid late ookopeten of kan dat niet.
misschien beetje domme vraag maar dit is de eerste keer dat ik zo rauwe vis eet en bak..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
76.4K

Het beste antwoord

Dat is persoonlijk, de ene vindt de huid lekker en de andere niet.
Wens je de zalm te eten met vel/huid, dan kan je het best de schubben verwijderen door met de achterkant van een koksmes in tegengestelde richting over de schubben de wrijven.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige mensen eten de huid wel, anderen niet. Ik vind het zelf minder lekker en bak de zalm wel op de huid, maar eet het "vlees" hier van af. Het is in ieder geval niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het eten hoor. Je kan zelfs sushi krijgen die gevuld is met 'salmon skin'. Niet iedereen vindt het lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de huid bakken en kan alles heerlijk worde gegeten
zitten veel vitaminen in die huid en is echt wel lekker
eerst deden wij de huid er ook af maar herman den blijker heeft eens laten zien waarom wel er op laten
en ja smaakt goed