Soep met semi gedroogde tomaat ?

Vandaag op mijn bord : AH soep met semi gedroogde tomaat. Wat zou AH bedoelen met semi ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Recept voor semi gedroogde tomaten:
Bereiding:
Ontvel de tomaten door ze met een kruisje in te kerven en 20 seconden in kokend water te doen. Haal het vel eraf, halveer ze en ontdoe ze van vruchtvlees en zaadlijsten. Dep ze droog. Verwarm de oven voor op 90 graden. Doe bakpapier op de plaat. Sprenkel hier olie overheen en leg de tomaatjes met de holle kant naar beneden. Snij een knoflookteen doormidden en wrijf daarmee even over de tomaten. Strooi er een beetje oregano, peper, zout en olie overheen. Laat de tomaten 1 ½ uur op 90 graden in de oven.

In tegenstelling tot zongedroogde tomaten zijn deze tomaten niet echt helemaal gedroogd, maar in de oven 'bewerkt'.
Zongedroogde tomaten kunnen als 'droog' product verkocht worden, maar zitten soms ook met toegevoegde olie in een pot.
Semi gedroogde tomaten zijn wel een tomatenproduct met minder vocht en meer smaak, maar zijn nooit helemaal gedroogd geweest. Ze worden altijd in pot/blik verkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima antwoord ! Ik had geen idee !

Andere antwoorden (3)

Half gedroogd...

Toegevoegd na 2 minuten:
Die zijn nog sapiger en zoeter dan gewone gedroogde tomaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje soppig. Te vergelijken met een vochtig p...nee,ik zeg het toch maar niet! Wordt toch weggecensureerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Semi is een ander woord voor half. Dus er zal half-gedroogde tomaten mee bedoeld worden, dus minder droog dan gedroogde tomaten en droger dan verse tomaten.