Hoe neutraliseer je de bittere smaak uit je eten, ik heb iets teveel geelwortel gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
51.2K

Het beste antwoord

Kokosmelk neutraliseert kurkuma enigszins en kan meestal erg goed in gerechten waarin kurkuma thuis hoort, zoals curry's en pittige stoofschotels.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer er wat suiker door te doen. Bittere smaak wordt opgeheven door zoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kook als het gerecht het toelaat wat aardappel mee. Haal die eruit en proef dan opnieuw. Het kan zijn dat de aardappel ook zout heeft opgenomen.
Ook room (creme fraiche) kan de bitterheid iets verminderen.
Suiker, honing of ahornsiroop kan ook de bitterheid iets wegnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met kokosolie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kokosolie smaakt naar kokos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, echt waar. Extra vierge kokosolie smaakt 100% naar kokos.
Doe er anders een paar druppels Stevia door, te koop in de betere natuurwinkels.