Banaan beignets?

Op deze site: http://www.appelflappenmaken.nl/ wordt er gezegt dat je van het overgebleven beslag dat je hebt gebruikt om appelflappen te maken ook nog banaan beignets kunt maken...

Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (3)

Waarom niet, ipv appel met banaan vullen. Beignet = soortgelijk aan Flap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat, maar gebruik dan niet al te rijpe bananen want dat wordt een hele vieze pulp (vanwege dee hoge temoeraturen). Bakbananen zouden zelfs het beste zijn, mar van bananen die nog een beetje groen zijn wil het ook prima.

Gewoon banaan pellen, in twee of drie stukken snijden, door het beslag halen en frituren op de zelfde wijze / temperatuur als de appelflappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan zelfs heel goed! Neem wel stevige bananen en rol ze voor je ze door het beslag haalt even door de cacaopoeder. Heerlijk! Deze zijn bij mij altijd als eerste op!!!!
amc