wat is urdi en waar kan ik het kopen?

vandaag heb ik voor het eerst een Bara gegeten en ik vond het heerlijk, nou wil ik het ook graag zelf maken. ik heb een recept maar daar staat dat je er urdi/oerdi in moet doen, er staat achter dat het hindoestaanse toko is, maar daar wordt ik ook niet wijzer van, ik kan het ook niet vinden op google.

alvast bedankt!

http://www.kookjij.nl/recept-bara

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.8K

Het beste antwoord

Met Urdi bedoelen ze mungbonen.
Het 1e linkje daarin kun je info vinden over de bonen.
Het 2e linkje staat info over mungbonen en het gerecht.
Eetsmakelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Urdi zijn de boontjes waar de taugé uit ontspruit.
Ze zijn afkomstig uit India en worden daar gekookt gegeten en gebruikt voor soep en puree.
Hele boontjes heten daar 'moong'.
'Split- mungbonen' (gespleten boontjes zonder velletje, net als spliterwten heten 'moong dal'.
Hele boontjes worden onder de naam 'katjang idjoe' in Chinees/ Indische toko's verkocht. Het zijn kleine olijfgroene boontjes en ze zijn geschikt voor allerlei gerechten.

Andere namen zijn; mungboontjes, moong, mungbean, green gram, gram bean, kacang hijau, kadjang idjoh,

Je kunt ze ook als meel kopen.

Als er dus geen exotische/ hindoestaanse toko in jouw buurt is, kan je ze dus ook in een Indische/chinese toko kopen.
amc
12 jaar geleden
Het antwoord nogmaals een toko.

Wat je ook kunt doen om makkelijk te beginnen
een zak bara meel halen (ik dacht? van het merk Chan's)
bij de Jumbo/Hoogvliet of AH
de gebruiksaanwijzing goed lezen en opvolgen.
verder heel simpel en vervolgens bakken in olie.

verder je gewenste vulling maken
veel succes en eet smakelijk