Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een cake maken maar heeft een bolle bovenkant, wat te doen?

Ik wil als die afgekoeld is, er chocoladeglazuur op doen maar mijn cake heeft een bolle bovenkant. Als je hem omdraait wiebelt die zo. En wat is lekker als vulling? Ik heb chocoladeglazuur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Bolle kant afsnijden en omdraaien. Dan is het een mooie stabiele cake
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het glazuur ook gewoon op de bolle bovenkant doen. met de bolle kant kun je het glazuur bovenop houden. Maar je kunt hem ook even terug doen in het blik en dan het glazuur eroverheen.
Voor de vulling kun je hem oversnijden en licht opgeklopte slagroom en/of aardbeienjam er tussen doen. Hazelnoten zijn er ook lekker tussen als je ze fijnstamt. Kaneel en suiker erdoor doen en er tussen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je per se een platte bovenkant wilt, kun je ook de bovenkant recht afsnijden. Dan is het wel handig om eerst een dun glazuurlaagje aan te brengen van glazuur die nog maar net smeerbaar is - anders trekt het teveel in de cake.
Zodra dat laagje droog en/of uitgehard is, kun je eventueel een dikker laagje aanbrengen, zodat je een mooie gladde laag kunt maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgende keer een kuil in het midden van het deeg maken en voor nu de cake in een diep dinerbord leggen. Door de hoge randen wiebelt de cake niet meer. Afsnijden vind ik zonde van de cake.
(Lees meer...)
paulus811
11 jaar geleden
Ik heb eens op televisie gezien dat ze er bakpapier overheen deden en iets zwaars in het midden zodat het niet omhoog komt. Als vulling gebruik ik vaak banketbakkersroom. Dit is niet heel moeilijk te maken. Eventueel in combinatie met jam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding