wat is een gemakkelijke manier om het netje van een rollade te verwijderen?

Na het klaarmaken van een lekkere rollade, heb ik vaak dat het netje vastzit aan de rollade en na veel gestoei lukt het me om het netje eraf te halen mbv een schaar. helaas gaat hier heel veel lekkere stukjes vlees mee met het netje en dat vind ik zonde. is er een manier waarmee het lekkere korstje niet met het netje mee eraf gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja die is er.na het bereiden van de rollade moet het vlees even rusten.met een kwasje de rollade heel dun bestrijken met wat zonnebloem olie,en het touwtje haal je er zo af.het beste is ook de boven\onderkant inknippen 4 keer.en alles blijft op zijn plaats

Het netje dient om de rollade bijeen te houden, maar dat kunt u vervangen door 2 of 3 touwtjes. Die kunt u na het grillen probleemloos verwijderen.

bovenkantje afknippen, zijden naar buiten trekken, iets naar beneden trekken, rollade omdraaien en hem als t ware eruit laten zakken... Werkt bij mn moeder, werkt bij mij...

je moet het vlees aansnijden met touw en al.. en bij het serveren de etende partij waarschuwen voor het euvel.. zorg wel voor een goed scherp mes.

Klassieke, katoenen netjes kun je nog wel laten zitten tijdens het braden, moderne kunststof netjes liever voor het braden vervangen door katoenen draad of evt. vliegertouw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100