Lekkere zoute popcorn?

Ik heb een popcorn apparaatje, deze poft de maïs naar popcorn.
Wie weet hoe ik heb na het poffen, dezelfde zoute smaak kan geven als in de bioscopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (3)

Gelijk ná het poffen zout over je popcorn strooien. Liefst de popcorn in een (metalen) zeef of zo doen, dat je het een beetje op kunt schudden tijdens het strooien, zodat je niet alleen bovenop zout hebt maar overal een beetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de popcorn nog warm is het in een grote plastic (diepvries) zak doen en er wat zout bij doen. De zak dicht draaien en goed schudden. Als het warm is hecht het zout beter aan de popcorn. Daarna in een vergiet doen en nog even uitschudden. Zo verwijder je overtollig zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hetzelfde effect te krijgen als in de bioscoop moet je heel fijn zout gebruiken, in poedervorm. Maar, wat net zo goed werkt, is het zout vantevoren toevoegen. (als je popcornapparaat dat toestaat)
Ik doe altijd een scheutje olie in de pan, popcorn erop, en vervolgens het zout. Door verhitting laat de popcorn wat waterdamp los, dat het zout oplost. Wanneer de popcorn popt, wordt deze voorzien van een dun, zout, filmlaagje, dat meteen vastplakt. Ideaal!