bruine rijst koken met de rijstkoker. Hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
'De rijstkoker', welke rijstkoker? Welk merk? Voor magnetron of electrisch?

Het beste antwoord

1.Was de bruine rijst en laat deze 45 minuten wellen in heet water.
Per 1 kopje rijst, doe je 3 kopjes water voor zachte rijst, of 1 kopje rijst met 2 1/2 kopje voor iets stevigere rijst.
2. Doe dan alles in de rijstkoker en voeg nog wat water toe, zodat de rijst 1 cm onder water is.
3. kook de rijst zoals normaal. De kooktijd zal iets langer duren dan bij witte/pandan rijst.
4.Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat ik doe met rijst in het algemeen maakt niet uit of het witte of bruine is een kopje rijst anderhalf kopje water dan word het precies goed en je hoeft het niet meer af te gieten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was en week bruine rijst gedurende 45 minuten in heet water.
Rijst in de pan, water tot drie vingers erboven.
zet de pan aan en de minuten ,hij slaat vanzelf uit als de rijst goed is
kijk even of het water weg is anders nog wat minuten er bij doen
De rijst niet roeren! alleen een klein gaatje in het midden maken,
om af en toe te kijken of het al het water weg is.
bruine rijst heeft een langere kooktijd reken tot 50 minuten
Proef net als bij pasta een paar korrels om te weten hoe gaar ze zijn
als het zachtere korrels zijn laat je ze nog een half uurtje staan
het blijft zeker nog 4 uur warm inde rijstkoker