Hoe maak je knoflook wok saus?

Bij de wok kan je altijd sauzen kiezen in het restaurant... En de knoflook saus is heerlijk! Enig idee wat je daar voor nodig hebt en hoe je dat maakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag deze ga ik volgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je daar knoflook voor nodig hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat door voor de koelkast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuj! :)

Antwoorden (3)

Van conimex hebben ze ook woksaus knoflook, misschien is dat een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HEERLIJK! Als je hem een keer zelf hebt gemaakt, lust je nooit meer knoflooksaus uit een flesje!

Ingrediënten:

•1/2 eetlepel cognac of citroensap

•1/2 tot 1 theelepel suiker

•3 knoflooktenen (of meer)

•125 ml creme fraiche (of Blue Band Finesse voor verrijken)

•3 eetlepels mayonaise

•1 eetlepel gesnipperde bieslook (eventueel 1/2 eetl. gedroogde bieslook)

•1 eetlepel gesnipperde peterselie (eventueel 1/2 eetl. gedroogde peterselie)

•zout, peper

Bereidingswijze:

•Meng citroensap met de suiker en roer totdat de suiker is opgelost.(Dit gaat beter als je het citroensap eerst verwarmt; bijv. even in de magnetron)

•Pers de knoflooktenen en roer door het citroensap.

•Meng creme fraiche, mayonaise en kruiden erdoor.

•Naar smaak zout en peper toevoegen.

Toegevoegd na 36 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1076202/Knoflooksaus

Toegevoegd na 36 minuten:
Chinese knoflooksaus

2 el pinda/arachide olie
2 el uitgeperste knoflook
3 el oestersaus
wat geraspte gember
1 dl kippebouillon

Bereiding
Verhit de wok tot goed heet. Voeg de olie toe en wacht tot die begint te roken, voeg de gember en knoflook toe. Maar heel eventjes bakken want het mag niet verbranden, voeg de oestersaus en bouillon toe en laten sudderen voor een paar minuutjes.

Toegevoegd na 37 minuten:
http://forum.fok.nl/topic/1261395
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mariejose: 't lijkt me heerlijke knoflooksaus, maar niet helemaal wat vraagsteller bedoeld.
Vraagsteller vraagt het recept voor een wok-knoflooksaus, niet een normale knoflooksaus voor o.a. bij de shoarma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie toevoeging van de woksaus.
Nu van mij ook een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker, ga ik zeker proberen!
Schil een stukje verse gember en snipper of rasp hem zeer fijn.
Doe hetzelfde met 2 knoflookteentjes.
Verit 2 lepels sesamolie en bak de gemberen knoflook hierin even aan. Mag niet verbranden, dus echt maar even. Zet het vuur lager.
Voeg nu hieraan toe;
¼ l. kippenbouillon,
klein scheutje rode wijnazijn,
2 el. sojasaus, (geen ketjap, die is te zoet)
1 el. oestersaus,
1 el. hoisinsaus,
1 klein lepeltje rode currypasta,
Roer alles goed door en laat afgedekt zachtjes 15 min. garen.
Los tot slot 1 lepeltje aardappelzetmeel op in wat koud water en bind hier de saus lichtjes mee.
amc