Hoe kun je zoetzure saus uit een pot zelf aanvullen?

Ik wilde even makkelijk doen vandaag maar ik heb naar mijn idee wel te weinig zoetzure saus uit pot (bij kip). Hoe kan ik dit zelf een beetje aanvullen zonder een extra pot bij op te moeten halen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het was net al krankzinnig druk, dus heb echt geen zin om nog eens terug te gaan voor een pot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Het beste antwoord

Door voortaan zelf saus te maken.

Je zou het volgende kunnen toevoegen:

Blikje tomatenpuree of potje tomatenpuree. Eventueel blikje ananas met vocht. Anders gewoon wat melk/room

Om dikker te maken binden met
- maizena (paar lepels met wat water doorroeren en dan door de hete saus)
- bloem (kan beter vooraf eerst met boter aanbraden en dan steeds wat vocht erbij)
- Beurre manié maken en de balletjes toevoegen om de saus dikker te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierbij enkele recepten als je de saus helemaal zelf wilt maken. Combinaties met wat je al hebt zijn natuurlijk geen enkel probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
In feite komt het op neer dat je als basis tomaten, tomatensaus, ketchup of zoiets neemt. Bij tomatenpuree kan je vocht toevoegen. Daarnaast kan je zure vloeistof nemen zoals azijn of ananassap e.d. En alles moet gebonden worden.

Redelijk simpel dus om je kant en klare saus aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms vind je op die manier de allerlekkerste gerechten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker proberen met wat je hebt. Als je de basis begrijpt is het niet moeilijk om er wat meer saus van te maken. Om de saus te binden gebruiken ze in de Aziatische keuken vaak maïzena.