Hoe maak je Mihoen zoals bij de Chinees?

Veel producten uit de supermarkt zijn niet te eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8K

Antwoorden (4)

conimex heeft hele lekkere fijne mihoen, deze zit in een zak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mihoen bij de indische / chinese toko kopen.
Ze hebben daar verschillende merken mihoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookt water in een pot, zodra het borrelt doe je de mihoen erin en langzaam roeren, zodat alles tegelijk zacht wordt, zodra het al zacht/gaar is, haal je het eruit in laat je het uitlekken in een vergiet. .Een beetje spijsolie in een wok, bak hierin fijn gesneden uien en knoflook lichtbruin, doe dan de voorgekookte mihoen erbij en dan goed door elkaar scheppen en doe er naar smaak een beetje zout/maggie blokjes en ook beetje suiker, petersellie bij en klaar is de mihoen, eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, leuk om een ander te helpen.
Mihoen Singapore.

Ingrediënten:

250 gram Chinese Eiermie
Gember
Knoflook
Zwarte peper
Sambal
Soyasaus of ketjap
Citroensap
250 gram kipfilet of mager varkensvlees
Ui
Kurkuma,Kerriepoeder, Chilipoeder
Trassi
100 g ham in reepjes of handje garnalen
1 rode paprika (in reepjes gesneden)
1 bakje champignons in plakjes
1 prei in dunne ringen gesneden
1 bos lente-uitjes fijn gesnipperd
Houdt u van extra groenten in uw Chinese Mie, voeg dan nog 250 gram groenten toe. Kies uit: witte kool, taugé, champignons, paksoi, Chinese kool, wortel, (lente)ui, broccoli en rode paprika of neem een zak Chinese of Thaise Roerbakgroenten.

Voorbereiding:

Breng een pan met ruim water (2 liter per 250 gram) aan de kook en voeg eventueel zout naar smaak toe.
Doe de eiermie in de pan en breng het water opnieuw aan de kook. Trek na 1 minuut de mie los met 2 vorken.
Laat de mie nog 4 minuten onder af en toe roeren gaar koken. Giet de mie af en spoel na met koud water. Laat uitlekken in een zeef of vergiet.
De eiermie is nu klaar om op te dienen of om mee te wokken.

Bereidingswijze:

Hak gember, knoflook, zwarte peper, citroensap, sambal, wat olie en wat soyasaus fijn. Meng eventueel wat extra olie door de marinade en doe deze in een schaal.
Voeg de in blokjes gesneden kipfilet toe, roer het goed om. Laat de marinade 15 minuten intrekken.

Verwarm een wok zonder olie. Hak de ui, knoflook en gember fijn. Bak dit aan en voeg kerriepoeder, kurkuma, trassi en chilipoeder toe.
Roerbak de gemarineerde kipfilet en ham totdat het gaar en bruin is.
Voeg paprika, prei en de champignons toe en roerbak het 1 minuut mee. Er komt vocht vrij van de verse groenten.
Voeg hieraan de groenten toe en roerbak deze circa 3 minuten op hoog vuur mee,laat het vocht verdampen. Voeg de Mihoen toe en warm het geheel goed door op matig vuur.

Serveertips:

Bak een omelet en serveer de Mihoen met omeletreepjes en een portie Satéh. Serveer met kroepoek, atjar, seroendeng en gebakken uitjes.

Smakelijk eten!!