Waarom is de adem van iemand die knoflook heeft gegeten,,,vaak zo afstotelijk.?

Als je knoflook afschilt of bakt ruikt het lekker.
Dat is mijn mening.
Ik hou er ook van.
Maar als je het zelf niet op hebt en en ander wel.
Dat ga je het liefst een meter terug als je met ze praat.
Veranderd er iets als je het gegeten hebt.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Het is niet alleen de adem,maar als je het dagelijks eet en in flinke hoeveelheden,zoals 3 van mijn ex collega's dat deden komt het zelfs uit de poriën zodat de nabije omgeving van de knoflooketers er naar geurt (zal ik maar zeggen ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo hebben wij een stagiaire die zich dagelijks met knoflook bezig houdt.
En inderdaad als je 3 meter achter haar loopt dan ruik je het nog.
Het komt duidelijk uit haar porien
+1 .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig is ze Hongaarse.
Maar niet mijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da,s een doordenker.
Maar is hij nog wel bij die vrouw.?
Hoorde laatst van iemand dat hij er niet meer mee samenleeft.
Een Gerucht misschien.

Andere antwoorden (2)

Knoflook heeft een aparte lucht en wordt opgenomen door je speekselklieren{is mij verteld} en vandaar die irritante lucht.
Het is wel anders als jezelf ook knoflook hebt gegeten want dan ruik je het niet zo erg bij een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg je inderdaad helemaal juist, als je het zelf hebt gegeten ruik je het bij een ander niet zo erg. Iedereen beweert altijd dat je het dan zelf totaal niet ruikt, maar dat klopt niet. Als ik met iemand uit eten ga bij een heerlijk Grieks restaurant, dan ruik ik die ander ook nog van mijlenver (evenals hij/zij mij ook ongetwijfeld zal ruiken).
Dat komt volgens mij door de enzymen en zuren in je mond. Deze beginnen in de mond al met de vertering en dat zorgt ervoor dat knoflookgeurmoleculen veranderen.

Dit is puur een theorie van mij. Kan er niets zinnigs over vinden op internet.