Waarom is het toegestane alcoholpromillage in je bloed is landen verschillend?

In landen als Hongarije, Roemenië, Tsjechië en Slowakije is het wettelijk toegestane alcoholpromillage veel lager dan in Nederland en andere landen. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Utrecht
3 jaar geleden
Omdat elk land dat zelf bepaald.
Ieder land (ook in Europa) is kan autonoom zijn wetten bepalen.

Antwoorden (2)

Dat heeft alleen te maken met de wetgeving in die landen. Die wetgeving wordt vaak onderbouwd door wetenschappelijk specialisten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Waarschijnlijk komt het verschil tussen landen in de hoeveelheid alcohol die met een laag risico kan worden geconsumeerd door interpretaties van verschillende onderzoeken. De auteurs onderstrepen dat er in dit geval niet één land is dat gelijk heeft en dat zelfs alle richtlijnen onjuist kunnen blijken te zijn in de toekomst.