kun je water niet lussen?

ik ken een meisje dat geen water lust(naja ze vind het vies), en toen dacht ik waar smaakt water naar? Kan je het uberhaupt wel niet lussen? En waar smaakt het dan naar?
Overdrijft ze nou of kan je water echt niet lussen?

(zelf vind ik koud water het lekkerste wat er is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn heel veel mensen, met name kinderen en jongeren die geen water lusten. Dat is allemaal aangeleerd, want veel kinderen leren geen water drinken. Al met 4 maanden krijgen ze sapjes en dat gaat zo hun leven lang door. Overal moet een smaakje aan zitten.

Water is het meest neutrale wat er maar bestaat en als je goed dorst hebt is dat ongeveer het enige wat het kan lessen. Iemand die vanaf zijn geboorte regelmatig water heeft gedronken, zal altijd blijven verlangen naar water wanneer het erg dorstig is.

Ze kan het alsnog leren drinken. Gewoon een dag niks drinken en flink dorst krijgen, wedden dat ze het dan wel lust??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik kan me niet voorstellen dat je water echt niet lust. Het is namelijk smaakloos. Het is dus alleen maar vocht. In alles zit water. Dus als je water niet "lust", krijg je het automatisch binnen. Het kan zijn dat ze er niet van houdt en het niet graag drinkt, maar echt niet lusten kan denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaat inderdaad dat je water niet kan lusten. Zelf vind ik bvb kraantjeswater helemaal niet lekker.

Maar er bestaan zoveel verschillende soorten flessenwater, dat er misschien toch wel een soort bij is dat ze wel lust.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hieronder kan je lezen waardoor water soms een bepaalde smaak heeft:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waar ze woont, maar de kwaliteit van kraanwater wisselt erg per streek!

Over het algemeen is water waar van nature minder kalk in zit het lekkerst, want dan hoef je minder middelen toe te voegen om het drinkbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker... Water heeft eigenlijk geen smaak. Iemand die als kind nooit geen puur water te drinken heeft gekregen maar bijvoorbeeld altijd zoete dranken als ranja, roosvicee, frisdrank, yogidrink of chocomel is dan gewend aan een zoete smaak. Dat kun je puur water inderdaad vreselijk vies vinden omdat het niet de zoete smaak heeft waaraan je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan want water smaakt nergens naar dus mischien lust ze het daaarom niet